Az e-kereskedők is foglalkoznak a reklámadóval

Piac

Majd akkor, ha végleges lesz a szöveg.

Egyeztetett a reklámadó témájában Kis Ervin Egon, a SZEK.org elnöke és Ormós Zoltán informatikai jogász, az e-kereskedőket tömörítő szakmai szervezet elnökségi tagja és jogásza – olvasható a SZEK.org weboldalán.

Az e-kereskedelmi cégeket a legújabb – elviekben a Facebook és a Google megadóztatását célzó – módosítási javaslat nyugtalanítja. Eszerint ugyanis a reklám közzétevőjének adófizetésről szóló nyilatkozata hiányában a reklámoztatónak kellene az adót megfizetni, havi bevallás alapján, első verzióban 25 ezer forint, jelen állapotban 2,5 millió forint havi reklámköltés fölött.

Az e-kereskedők azon szektorok közé tartoznak, amelyek hagyományosan intenzíven hirdetnek a keresőben, illetve a Facebookon is, így nem csoda, ha a 20 százalékos adó terve rémisztően hat számukra. A közlés szerint a SZEK.org mostanra konzultált más szakmai szervezetekkel is, ugyanakkor állásfoglalással akkor jelentkeznek csak, mikor a szöveg elnyeri a végleges formáját, ugyanis “jelenleg még nem megállapítható a jogalkotói szándék sem”.

SOCIAL MEDIA