Hiánypótló komplexum épül Budán

Márkák

Az Új Udvar tulajdonosa elsősorban a városrész polgárait szólítaná meg az átépített és nevet váltott központ szolgáltatásaival.

Arie Yom-Tov ingatlanfejlesztő, a Gozsdu udvar alapítója kb. 1 milliárd Ft értékű beruházással egy különleges gasztró- és szórakoztató központot tervez létrehozni a II. és III. kerület határán, az Új Udvar épületében.
A kialakítandó komplexum igazodik a fogyasztók megújult igényeihez: a beruházó szerint az üzletközpontok népszerűsége mindenhol leáldozóban van, miközben az utcai időtöltés trendje erősödik. A bevásárlóközpont utcaszerű épületét ennek megfelelően alakítják át, szellősebbé teszik és hangsúlyosabban egybenyitják a környező közterekkel. A szolgáltatáskínálat darabjai külön-külön részben megtalálhatóak a városban, de a cél ezek állandó és magas minőségű, koncentrált megjelenítése. A megcélzott közönség a budai polgárság, gyerekektől az idősekig, valamint – kb. 30 százalék súllyal – a Budapestre látogató turisták.
Az épület földszintjén egy, a környékbeli delikátok kínálatát összefogó szupermarketet terveznek, a Galeries Lafayette mintájára szigetes kialakítással és kóstolási lehetőséggel. Az első emelet a kávézóké, éttermeké, puboké. Az előkép itt a Gozsdu udvar, amelyet épp a vendéglátóhelyek kritikus tömege tett vonzóvá. A vendéglátás helyszíne a tetőszint 150 méter hosszú terasza is, ahol többek között sky bar-t alakítanak ki.
A második emelet a művészeké és kézműveseké, akik nyitott piactéren, standokon – a divattervezők esetében pedig önálló üzlethelyiségekben – kínálhatják termékeiket. Az alkalmi vásárokkal szembeállított állandó kínálat mellett a modell másik sajátossága, hogy a művészek nem fix bérleti díjért, hanem az eladások utáni jutalék fejében juthatnak a helyekhez, promotálásukról pedig a központ is gondoskodik.
A kapcsolódó épületrész a szórakozásé lesz. Mivel a hattermes mozi már 2009-es bezárásakor sem bizonyult életképesnek, a termeket más funkcióval ruházzák fel. Két diszkó a 25 év alattiakat és felettieket célozza, a gyerekeket dedikált színházterem várja, a turisták pedig állandó folklórműsoron, és az ahhoz kapcsolódó borkóstolón vehetnek részt – ezt a területet ugyanis a város egyik fontos hiányosságaként azonosította a tulajdonos. A mozifunkció egyetlen teremben éled újjá, itt viszont egyedülálló módon, ágyban fekve nézhetnek majd filmet a vendégek. A bed cinema koncepció még Európában is csupán pár helyszínen létezik.

Az átalakítás után Buda Entertainment & Gastro nevet felvevő központ első üteme – a művészpiac és a szórakoztató részleg – idén októberben nyit meg, a földszint pedig a tervek szerint a jövő év első negyedében készül el.

 

SOCIAL MEDIA