A „marketing” vége a P&G-nél

Piac

A korábban marketingként ismert jelenség hivatalosan is véget ér a Procter & Gamble-nél: a marketingigazgatókat és marketingigazgató-helyetteseket márkaigazgatóvá és márkaigazgató-helyettessé (brand director, associate brand director) nevezik át.

Az AdAge cikke szerint a lépés illeszkedik a cég februárban meghirdetett szervezeti átalakulási folyamatába, melynek értelmében a marketingszervezet „Márkamenedzsment” egységgé válik, és a márkákkal kapcsolatos valamennyi stratégia, terv és eredmény felelőse lesz. A P&G szóvivője szerint a marketing szó törlése nem a marketing szerepének elmúlását jelzi, épp ellenkezőleg: az érintett vezetők korábbinál szélesebb felelősségi körét. Az egységesítéstől egyúttal nagyobb hatékonyságot, gyorsabb döntéshozatalt és jobb minőségű végrehajtást is várnak.
A P&G-nél a márkamenedzsment ma négy dolgot jelent: magát a márkamenedzsmentet (korábban marketing), a fogyasztói és piacismeretet (a piackutatást), a kommunikációt (public relations, néhány évvel ezelőttig a P&G-nél még külkapcsolatok), és a dizájnt.
A márkamenedzsment osztályok mostantól a globális üzleti egységek részeként fognak működni, nem a regionális irodákban. Ennek célja a globális és regionális átfedések kiküszöbölése olyan területeken, mint például az eladáshelyi reklámok vagy a helyi marketingtevékenységek – mondja Jon Moeller marketingigazgató (a képen). A médiatervezés és –vásárlás viszont továbbra is regionális feladat marad.

SOCIAL MEDIA