Együttműködik a Ford és a Heinz

Márkák

Azt gondolnánk, hogy semmi közös nincs a paradicsomban és az autóban, de a két márka mégis talált kapcsolódási pontot.

A Ford és a Heinz kutatói azt vizsgálják, hogyan dolgozhatnák fel a paradicsom héját olyan környezetbarát anyaggá, ami a járműgyártásban is felhasználható. Így alakulhatna át a szárított paradicsomhéj kábelköteg-konzollá vagy tárolórekesszé.

“Azt kutatjuk, hogy az élelmiszeripari hulladékot hogyan használhatnánk fel az autóiparban. Egy erős és könnyű anyagot szeretnénk kifejleszteni, ami megfelel a Ford szigorú elvárásainak, ugyanakkor mérsékli a vállalat általános környezeti terhelését” – mondta Ellen Lee, a Ford műanyag-kutatási szakértője.

A Ford két évvel ezelőtt kezdett közös munkába a Heinz, a Coca-Cola, a Nike és a Procter & Gamble vállalatokkal, hogy felgyorsítsák a 100 százalékban növényi alapú műanyagok fejlesztését. Ezek ugyanis kisebb mértékben szennyezik a környezetet, mint a jelenleg használatos kőolaj-alapú csomagolóanyagok.