Itthon is terjed a mobilfizetés

Piac

A régióban Magyarországon a legmagasabb a mobilos fizetések aránya, derült ki a PayPal és a BIG FISH e-kereskedelmi workshopján.

A PayPal online pénzügyi szolgáltató és az e-kereskedelemmel foglalkozó fejlesztő cég, a BIG FISH közös szakmai rendezvényén Boros Botond, a PayPal üzletfejlesztési menedzsere a magyarországi mobilfizetési szokásokról beszélt, összehasonlítva a régió többi országának adataival. Hazánkban a cseh és a lengyel átlagnál magasabb az okostelefon, azonban jelentősen alacsonyabb a táblagép penetráció. A felmérés szerint jelenleg hazánkban minden tizedik online fizetés okostelefonról (10%), és minden harmincadik táblagépről (3%) történik. Ezekkel a számokkal hazánk első helyen áll a régióban a mobil fizetéseket tekintve, mert míg Lengyelországban az online fizetések 8%-a történik okostelefonról, és 3%-a táblagépről, addig Csehországban mindössze 7% és 2% az arány.

A PayPal dinamikus növekedést prognosztizál Magyarországon a mobileszközökről érkező fizetések piacára 2012 es 2015 között. 2012-ben a teljes magyar m-commerce piac 7,5 milliárd forintot tett ki, 2014-re azonban több mint 14 milliárd forintos volumen várható. Ez a PayPal kutatása szerint 2015-re elérheti az évi 20 milliárd forintot is, vagyis az idei online kiskereskedelmi piaci volumen 8%-át.

Kiugró arányban fizetnek élelmiszerekért hazánkban hordozható eszközökről, ugyanis az online vásárlások aránya ebben a szegmensben 26%, amiből 12% az okostelefonról és 14% a táblagépről történő fizetések aránya.

Bognár Ákos, a Jateknet.hu online játékáruház társtulajdonosa a PayPal fizetési mód bevezetésével kapcsolatos tapasztalatairól beszélve elmondta, hogy a két vállalat közösen indított, ingyenes szállítást biztosító kampányának hatására a PayPal fizetések volumene már az első napokban megelőzte a bankkártyás és átutalásos fizetéseket.

Teichner Szilárd, a BIG FISH operatív igazgatója a globális online vásárlási trendekről beszélt az Egyesült Államokban tapasztalható folyamatok bemutatásán keresztül. Az online kiskereskedelem volumene ott 2015-re várhatóan 279 milliárd dollárt tesz majd ki, évi 8%-os növekedés mellett, ami a teljes kiskeredelmi forgalom 11%-a. További érdekes adat, hogy az összes vásárlás több mint felét, 53%-át befolyásolják az online hirdetések, akciók és az interneten elérhető termékinformációk.

SOCIAL MEDIA