Optimistábbak a marketingesek

Piac

Különösen a mobilköltés növekedésére lehet számítani, derül ki a WARC adataiból.

Áprilisban nőtt a marketingesek optimizmusa, legalábbis a WARC Global Marketing Index (GMI) mutatója alapján. A mutató 1,1 ponttal erősödött márciushoz képest, és így elérte az 58,3 pontos értéket. A mutató összeállításánál többek között a büdzsévárakozásokat és a marketingosztályok létszámát veszik figyelembe. Miközben Európa és Ázsia nem tudott javítani márciushoz képest, az amerikai piac (Észak- és Latin-Amerika egyaránt) különösen optimistának bizonyult.

Ha kifejezetten a büdzsévárakozásokat tekintjük, a globális érték 55,6 pont, ami 1,4 pontos emelkedést jelent az előző hónaphoz képest. A fő hajtóerő a mobil, amely két év óta most mutatta a legnagyobb bővülést. Miközben a GMI Európában stagnált, az annak egyik komponensét jelentő büdzsébővülés itt volt a legjelentősebb. A többi régióban ennél szerényebbek a fejlemények, de a trend mindenhol ugyanazt mutatja.

A kereskedelmi kondíciókat illető várakozások Amerikában jelentősen javultak, míg az Ázsia-Csendes-óceáni térség mellett Európában is romlottak. Nálunk az ukrajnai események okozhatnak jelentősebb bizonytalanságot. A foglalkoztatást illető várakozások minden régióban pozitívak voltak, derül ki az adatokból.

A WARC szerint a számok egészében növekvő optimizmust jeleznek, és különösen látványos a költések digitalizálódása, ezen belül is a mobil erősödése.

SOCIAL MEDIA