Tízből négyen szándékoznak autót venni

Piac

Online kommunikációval lehet leghatékonyabban elérni az olyan autóvásárlókat, akik aktuális marketing tartalmakat keresnek.

Tíz magyar internet-használó közül négyen szándékoznak autót vásárolni a következő két évben. Négyszer annyian gondolkoznak használt gépkocsiban, mint újban. Harmincegy európai ország átlagát tekintve többen, tíz megkérdezettből öten szándékoznak kocsit venni. Többek között ezt tárja fel a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat felmérése.

Ami régiónkat illeti: új autót szándékozik beszerezni a válaszadó magyarok és lengyelek 8-8 százaléka. Legnagyobb a románok aránya, 20 százalékkal. Az európai átlag 22 százalék. Használt autó beszerzését célozza meg a magyar válaszadók 33 százaléka. Ebből a szempontból az európai átlag 28 százalék.

A fogyasztók autóhoz való érzelmi viszonyával kapcsolatban Pat Gardiner, a Nielsen autós piackutatásainak elnöke hangsúlyozza:

„Ahhoz, hogy a fogyasztók rátaláljanak a számukra legjobban megfelelő autómárkára, a piaci szereplőknek érdemes kialakítaniuk olyan marketing stratégiákat, amelyek összekötik az autók iránti keresletet a fogyasztók felfogásával és érzéseivel, valamint médiafogyasztási szokásaival.”

Az új autót vásárolni szándékozók számára leghasznosabbnak az interneten látott hirdetések bizonyulnak. Ezt tükrözik a Nielsen által a legutóbbi két év során, tizenegy országban végzett médiafogyasztási kutatás eredményei, amelyekkel kapcsolatban Pat Gardiner megállapítja:

„Világszerte egyre több információt közvetítenek online, és vele el lehet érni olyan fogyasztókat, akik aktuális marketing tartalmakat keresnek. Az autóvásárlókat vonzzák a gyártók márkáit ismertető oldalak. Ez arra figyelmezteti a piaci szereplőket, hogy kiemelt figyelmet fordítsanak saját kommunikációs eszközeik hatékonyságára”.

Érdekes, hogy Európában az életben elért sikerek jelképének az autót legnagyobb arányban az ukrán és a román kocsitulajdonosok tartják; ezt a felfogást képviseli a két ország válaszadóinak 45, illetve 40 százaléka. Legkevésbé a dánok, finnek és horvátok tekintik státuszuk szimbólumának az autót; mindhárom országban a megkérdezettek csupán 16-16 százaléka.