Nespresso Budán is

Márkák

Az Allée-ban megnyitott Boutique az első a régióban, amely bevásárlóközpontban kapott helyet.

2006 után megnyitott Budapest második Nespresso Boutique-ja. A cég stratégiája szerint az első, zászlóshajó üzlet mindig önálló helyiségben, a főváros valamely főutcáján, magas presztízsű bevásárlóövezetben helyezkedik el – Magyarországon ez az Andrássy úti első butik. A márka eredményei lehetővé tették, hogy emellé egy második egység is csatlakozzon. A hely kiválasztásánál elsődleges szempont a budai oldali elhelyezkedés volt. Ezen belül viszont – Kelet-Közép-Európában egyedülálló módon – egy bevásárlóközpontban találták meg az ideális helyszínt. A Nespressot vezető Flesch Gábor kiemelte a „wow effect”-et, amelyet minden üzletük el szeretne érni az oda belépőknél. Míg az Andrássy úti butik 2011-es felújítása még a 2010-es márkadesign szerint történt, az Allée-ban található egység már a 2012-es, ún. negyedik generációs design képviselője.

A Club terület

Az Alléeban nyílt butik minden főbb funkciót felsorakoztat:

  • A központi elem a Grand Cru kapszulafal, amely az elérhető kávéválasztékot mutatja be.
  • A kávégépek és a kiegészítők is önálló falfelületet kaptak, utóbbiak pedig az üzlettér közepén, szigeteken is megjelennek.
  • A Club terület az új vásárlók, klubtagok fogadásának helyszíne: itt történik a szerződéskötés, az első kapszularendelés, és itt beszélgethetnek a márkáról is a leendő ügyféllel.
  • A látványos kávékóstoló szigeten kipróbálhatóak az egyes standard és limitált kávéfajták, és akár koktélok is készíthetőek.
  • Az újrafeldolgozó sarok pedig a használt kapszulák visszagyűjtésére szolgál. (A zaccból trágya készül, míg az alumíniumot újraolvasztják.)


A gépválaszték


Kávékóstoló a megnyitón


Recycling

Flesch Gábor kérdésünkre elmondta, hogy kategóriateremtőként, és egy zárt rendszer kifejlesztőiként úgy érzik, nincs közvetlen versenytársuk. Az általánosságban stagnáló kávépiacon egyedül a kapszulás/párnás egykiszereléses szegmens tudott növekedni. A Nestlén belül a Nespresso és a Nescafé Dolce Gusto egyaránt jól teljesít: mivel célcsoportjuk között gyakorlatilag nincs átfedés, egymás mellett, kannibalizáció nélkül tudnak fejlődni.

Ritual

A megnyitót látványos, nyilvános show kísérte, melyen többek között fellépett a Fool Moon együttes és a Recirquel társulat is.

A Recirquel fellépése a megnyitón

(Fotók: Nespresso és Márkamonitor.hu)