A világ legcsodáltabb cégei 2014-ben

Piac

A Fortune Magazin 2014-es Világ Legcsodáltabb Cégei ranglistáján az Apple, a Google és az Amazon léphetett a dobogóra. Mi a titok?

A Fortune kutatása először 1982-ben jelent meg és egészen 2008-ig csak az amerikai nagyvállalatokat vizsgálta. Habár az elmúlt hat évben már külföldi székhelyű cégek is felkerülhettek a hőn áhított vállaltok közé, az első helyeket továbbra is amerikai székhelyű cégek birtokolják.

A legnagyobb árbevételű cégek előszűrt, 57 iparágra lebontott listájából a Hay Group által felkért 3920 iparági szakértő – igazgató, vezető, elemző – pontozza szempont szerint saját iparágának cégeit, majd a szűkített listából – szektorfüggetlenül – kiválasztja a saját értékelése szerint leginkább csodálható 10 céget. (A kiválasztás sajátosságai miatt az abszolút pontszám nem feltétlenül korrelál a listánelért helyezéssel.)

A győzelem titka

A Fortune kutatásai szerint a vállalkozásoknak négy sikerfaktorra kell összpontosítaniuk, ha hosszútávú, rentábilis fejlődést akarnak elérni. Ez a négy tényező pedig az amerikai üzleti kultúrának szerves része: egy hatékony vállalat tudatosan, átgondolt stratégia mentén építi szervezetét, az új ötletek és innovációk megvalósítására komoly hangsúlyt fektet, emberei kiválasztásának és továbbképzésének központi szerepet szán, miközben a vezetőfejlesztés és a tehetséggondozás is fontos részét képzi működésének.

Az első 10 helyezett 2014-ben:

  1. Apple
  2. Amazon.com
  3. Google
  4. Berkshire Hathaway
  5. Starbucks
  6. Coca-Cola
  7. Walt Disney
  8. FedEx
  9. Southwest Airlines
  10. General Electric

A teljes lista itt található.

Joaquin Duato, a Johnson&Johnson cég (19. helyezés) gyógyszerdivíziójának nemzetközi elnöke a következő üzleti szemléletben látja a vállalat sikerének titkát: „A Johnson & Johnson Janssen gyógyszervállalatainál az egész világon együttműködünk. Nekünk az a legfontosabb, hogy mindenki egészségét szolgáljuk. Ehhez a legújabb tudományos felfedezések, a legkreatívabb elmék és a kutatókkal, kormányokkal és betegszervezetekkel való együttműködés iránti nyitottság szükséges minden fázisban: a korai felfedezéstől a piaci elérhetőségen át a betegek oktatásáig. A Janssennél az utóbbi jó néhány évet vállalkozásunk átalakításával töltöttük, öt alapvető terápiás területre összpontosítva, befektetve az innovációba, bárhol is legyen, orvosi áttöréseket keresve, bárhol is következzenek be, együttműködve a világ legjobb elméivel. Ennek eredményeként a leggyorsabban fejlődő 10 gyógyszeripari vállalat egyike vagyunk az Egyesült Államokban, Európában és Japánban.”