A hűséges vásárlók tolják a Westwinget

Márkák

Az egyedi termékválasztékba és a felhasználói élmény tökéletesítésébe fektetett erőforrások dinamikus növekedést generáltak.

A Westwing második teljes üzleti évében elérte a 110 millió eurós forgalmat – ez közel háromszorosa a 2012. évi 41 milliónak. A gyors növekedés egyik forrása a hűséges vásárlók magas aránya: a havi bevételek 75%-a visszatérő vevőktől származik.

A cég az online lakberendezési piac vezetője lett mind a tíz országban, ahol aktív. Ezek között olyan kiemelt, feltörekvő államok is szerepelnek, mint Brazília és Oroszország, vagy épp megállapodott európai országok, mint Német-, Olasz- vagy Franciaország. (A régiónkban Ausztriában és Lengyelországban aktív a vállalat.)

A Westwing jelenleg 12 milliós online közösséggel bír, akik 2013-ban 1,2 millió megrendelést adtak fel, összesen 2,8 millió termékre. A bővülés lehetőségei azonban még tágak: a nemzetközi lakberendezési piac mérete hasonló a divatiparéhoz, mintegy 400 milliárd euró, viszont a szektor később lépett az online kereskedelem útjára.

A Westwing üzleti modellje a legjobb márkákra, a friss trendek követésére és a kiváló felhasználói élményre épül. A beszállítókkal együtt kutatják az inspiráló, egyedi termékeket, gyakran olyasmit is kínálnak, ami az adott országban más on- vagy offline csatornán nem érhető el. A felhasználói élményről pedig hat logisztikai központ és a technológiai platform folyamatos fejlesztése gondoskodik.

A 2011-ben Münchenben alapított cégbe több mint 100 millió dollárral szállt be egy befektetői csoport, melynek tagjai az Access Industries, a Holtzbrinck Ventures, az Investment AB Kinnevik és a Summit Partners.