Instagram-sikersztorik

Piac

Mit értett meg a Nike és a Starbucks a közösségi fotómegosztót használó fiatalok lelkivilágából?

A Nitrogram elemzőcég szerint a vizsgált 150 nagy márka közül a Nike és a Starbucks képes a legnagyobb hasznot húzni az Instagram használatából – írja a Forbes. A @nike márkaoldalt közel három és félmillióan követik, #nike hashtag jelöléssel pedig több mint 22 millió posztot töltöttek fel. A Starbucks esetében bő kétmillió követőről és 9,3 millió posztról beszélhetünk.

A párizsi központú elemzőcég tartalommenedzsere, Thibaut Davoult szerint mindkét márka megértette, milyen típusú vizuális tartalmak népszerűek a Facebook tulajdonában álló képmegosztó felhasználói körében. A Nike valamennyi oldalán nagyon esztétikus, a terméket kontextusba helyező, használat közben bemutató „életképek” találhatóak – szemben az egyszínű háttér előtt fotózott ruházattal, ami sokkal inkább a Pinterest tablóira illene.

Az Instagram felhasználói egy ameriaki kutatás szerint túlnyomórészt 18-29 éves fiatalok, az átlagnál jobbmódú családokból: olyan digitális bennszülöttek, akik értékes holmijaikat szívesen megmutatják a közösségi oldalon. A sportszergyártó erre rá is segített: az Insta eddigi legsikeresebb alkalmazásában, a Nike PHOTOiD-ban a felhasználó megtervezheti egyedi cipőjét, majd annak képét egy saját fotójára illesztheti – és persze a végeredményt meg is oszthatja. A megosztást az okosan elhelyezett, és szinte valamennyi közösségi oldalt tartalmazó gombok alkalmazása is előmozdítja.

A Starbucks kissé más szögből közelíti a kérdést: a rajongók által készített legjobb képek megkeresésével és felhasználásával teszi őket „híressé”. Decemberben például arra kértek engedélyt egy követőjüktől, hogy az általa készített, karácsonyfás-ünnepi csészés termékfotót a Facebook-oldaluk borítóképévé tehessék. A saját maguk által készített Insta-fotók is nagyon hasonlítanak a felhasználói tartalmakra. Amikor pedig egy 900 ezer követővel rendelkező új-zélandi tinédzser feltett egy képet az általa telirajzolt Starbucks-pohárról, a cég nagy örömmel engedett a rajongók követelésének, hogy a hivatalos oldalán is megossza a képet.

A Nitrogram listája az Instagramot legsikeresebben használó márkákról itt található.

(Kép: Nike PHOTOiD)