Katari katarzis

Márkák

Különleges megbízást nyert el a katari kormányzattól a Publicis londoni cége, amely máris külön cégbe szervezte ki a feladatot.

A megbízás lényege, hogy a 2022-es labdarúgó világbajnokság megrendezésére készülő kétmillió lakosú állam befektetői körökben akar javítani renoméján. Konkrétan azokba a különleges gazdasági övezetekbe akarnak befektetőket csábítani, amelyekben számos helyi szabálytól mentesen alapíthatnak céget a külföldi befektetők. (A tervezett öt területből hármat már ki is alakítottak, kettőt a jövőben létesítenek.)

A Publicis által e célra létrehozott Manateq feladata az lesz, hogy kialakítsa az ipari parkokat működtető társaság cégarculatát és –identitását, valamint az, hogy világszerte kézzelfogható közelségbe hozza a potenciális befektetőknek – jellemzően kis- és középvállalkozásoknak – ezen területek előnyeit.

Nem ez az ügynökség első megbízása a katari kormánytól. Korábban Egyiptomban, állami tulajdonú katari cégek által végzett ingatlanfejlesztések reklám-, márkaépítési és ügyfélkapcsolati ügyeit intézték. A feladat egyben ugródeszka is a társaság számára a nagy növekedési potenciállal bíró közel-keleti piacok felé – írja a CampaignLive.

„A közel-keleti végek mára igencsak kifinomulttá és kiforrottá váltak. Londont a reklám és a marketing globális központjának tekintik, és igényt tartanak szolgáltatásainkra” – kommentálta a fejleményt Patrick Hanson-Lowe, a Publicis UK marketingfőnöke.