Digitális irányba fordul a P&G

Piac

A vállalat teljes marketingköltései nem növekednek érdemben, viszont közel egyharmadát digitális aktivitásokra fordítják.

Jon Moeller pénzügyi igazgató (CFO) elmondása szerint a digitális, közösségi és mobil megoldások együttesen mintegy 30 százalékát teszik ki a Procter & Gamble marketingkiadásainak, bár enne karánya kategóriánként változik – írja a WARC a Seeking Alphára hivatkozva. (A nagy rivális Unilever hasonló adata 17%.)

A változásoktól a hatékonyság további növekedését várják, a pontosabb célzásban és a kommunikáció hatásosságában még jelentős tartalékokat érzékelnek. A jobban targetált üzenetek mellett a szerzett médiában elért nagyszámú megjelenéssel is értékként számolnak. Utóbbira Moeller példaként hozta a Duracell „Trust Your Power” kampányát, amely az egyetlen siket amerikaifutball-játékos példáját mutatta be a kitartásról, és 1,7 milliárdos elérést produkált két hét alatt. A Téli Olimpiához készült szpot hasonló adata 1,6 milliárd; mindkét esetben a fogyasztói megosztások, valamint a nem fizetett tömegmédia-megjelenések hozták a látogatók többségét.

A digitális területen szerzett tapasztalatokat Moeller szerint a P&G megosztaná a kereskedő partnerekkel is, elsősorban a vásárlási gyakoriság és a kosárméret növelése céljából – ezeket ugyanis gyakran fontosabbnak tekintik már, mint a piaci részesedést.