A szépség üzleti előnyei

Karrier

Friss kutatások szerint nem csupán esztétikai értéke van egy szép vezérigazgatónak, de a részvényárfolyamokra is hatással lehet a kinevezése.

A The Atlantic összeállítása szerint számos friss kutatás bizonyítja: üzletileg is előnyös lehet egy szép vezető kinevezése.

Amikor először megjelennek a televízióban, az jelentős pozitív hatással van a részvényárfolyamra – állítja Joseph T. Halford és Hung-Chia Hsu a Wisconsini Egyetemről. Állításuk szerint előnyösebb tárgyalási pozíciójuk és nagyobb láthatóságuk is kedvez a cégüknek, továbbá összeolvadások esetén is jobb feltételeket tudnak kiharcolni.

John R. Graham, Campbell R. Harvey és Manju Puri úgy találták, az érettnek látszó CEO-kat ugyan kompetensebbnek gondolják, de a valóságban egyáltalán nem biztos, hogy bölcsebbek lennének, vagy jobban végeznék a munkájukat. Mégis jobban boldogulhatnak: Daniel Hamermesh két évtizedes kutatásainak eredményei azt mutatják, hogy azonos szellemi képességek mellett a legvonzóbb harmadba tartozó férfiak 4 százalékkal többet keresnek az átlagosaknál, míg a legkevésbé vonzóak 13 százalékkal kevesebbet.

Ugyanakkor nem feltétlenül irracionális a „szépségprémium”: ha a tömegek vagy a piacok szemében – akár evolúciós okokból vagy megszokásból – értéke van, a vállalat szempontjából hasznos lehet megfizetni.