Munkaerőpiaci trendek a JobGroup szerint

Piac

Megélénkült a kölcsönzött értékesítők, valamint a közép- és felsővezetők piaca, továbbá egyre fontosabb lesz a munkáltatói márka építése is.

A JobGroup HR tanácsadó és szolgáltató cégcsoport ügyvezető igazgatója, Dobár Attila szerint „a szolgáltató központok számára kölcsönzött munkatársak, illetve mérnök, informatikai és pénzügyi szakemberek mellett egyre nagyobb igény jelentkezik a kereskedelem területén is: számos friss megbízásunk szól felkészült területi képviselői munkakör betöltéséről. A további fejlődést viszont gátolja, hogy egyes területeken szinte kiszáradt a munkaerőpiac”, hiány mutatkozik megfelelően képzett és motivált munkaerőből.

A vezető hozzátette: „tavaly fellendült a közép- és felsővezetői pozícióra szóló megbízásaink száma. Ez az a terület, ahol a megbízók igazán megbecsülik az igényes, minőségi munkát.”

A munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó BrandJobot 2012-ben indította a JobGroup. “Olyan, speciális HR területről beszélünk, ahol általában nem a HR vezető indítja el a folyamatot. Legtöbbször a felsővezetés kezdeményezésére vág egy cég munkáltatói márka építésébe. Ha a top menedzsment elkötelezett az ügy iránt, akkor sikeres programok születnek, ennek hiányában viszont jobbára csak részeredmények lesznek” – mondja Hadi László, a BrandJob ügyvezető igazgatója.

A megváltozott munkaképességűek 450-500 ezres tábora esetében a társaság RehabJob üzletágának idei célja a differenciált szemlélet, a pozíciók és jelentkezők egyedi kezelésének elterjesztése, hogy az érintettek valóban teljes értékű munkaerővé válhassanak, egyedi adottságaik és korlátaik figyelembe vételével.