Bing reklám politikai felhanggal

Márkák

Sajátos szpottal jelentkezett a Microsoft az idei Golden Globe díjátadóra. Sokaknak tetszik a film; egyesek ugyanakkor hátsó szándékot sejtenek benne.

Pedig elsőre nem világos, hogy miért: a Női hősök (Heroic women) gondolatra fűzik fel a történetet, amelyben helyet kap a Fed új elnöke éppúgy, mint a pakisztáni nők iskoláztatásáért küzdő fiatal lány, vagy Margaret Thatcher egykori brit kormányfő. Mellettük szerepel a bostoni maratonon elkövetett bombatámadás amputált lábú, de ismét tánctanárként dolgozó áldozata, s az egyik iskolai ámokfutást egyedül megfékező asszony. És Angela Merkel német kancellár – aki miatt érdekessé válik a szpot.

 

Merthogy az egy-egy mondatos méltatások sorában az erőért dicsérik, hogy másodszor is vezetővé tudott válni. Ami akár áthallásos mondat is lehet, feltéve, hogy beugrik: kimondatlanul, de egy potenciális női szereplője is lehet a következő amerikai elnökválasztásnak. Ráadásul egy olyan asszony – Hillary Clinton – személyében, aki volt ugyan first lady, de aztán egyszer már visszatért a nagypolitika színpadára, mégpedig külügyminiszterként.

A jövőbelátást vagy az összeesküvés-elméleteket kedvelőknek máris szolgált egy szcenárióval az egyik neves amerikai szakportál szerzője. Preston Gralla ugyanis blogjában másokhoz hasonlóan azt kérdezi: elkezdett-e vajon Hillary Clintonnak kampányolni a Microsoft. Mint írja, noha a politikusnőt a reklámfilmben nem említik, a Clinton házaspár mindkét tagja főtanácsadóként alkalmazta a most hatvan éves Mark Penn-t, aki azóta pályát váltott – jelenleg éppen a Microsoft reklámért és stratégiáért felelős ügyvezető alelnöke.