Szlogent farag a Visa

Márkák

Egyetlen szavacskával kurtították meg az egyik legnagyobb bankkártya-tárasság korábbi szlogenjét.

A téli olimpia küszöbén bedobott és máris kampányközéppontba állított Everywhere you want to be egyetlen szócskával tér el az 1985 és 2006 között használt jelmondattól, amely így szólt: It’s everywhere you want to be. (Közben pár évig a More people go with Visa volt hivatott a márkaazonosítást támogatni – emlékeztet a New York Times.)

A társaság és kreatív ügynöksége, a BBDO Worldwide azt emeli ki, az új változat célja nem csupán a tömörítés, hanem a mindenütt jelenvalóság hangsúlyozása is, hiszen már nem csupán a világvégi üdülőtelepeken rendezett koktélszámlával lehet reklámozni a kártyát, de a mobilos és online fizetési lehetőségekkel is. A szlogent ráadásul szélesebb körben – fogyasztók, kereskedők, pénzintézetek, kormányzatok és saját munkavállalóik – felé is használnák, míg az „It’s” kezdetű változat kizárólag amerikai fogyasztói hirdetésekben szerepelt.

A változás azért is jelentős lépés, mert szakmai becslések szerint évi félmilliárd dollárt költ hirdetésre a Visa. Tavaly januártól szeptember végéig csak az Egyesült Államokban 87,8 millió dollárért reklámozott a kártyacég a Kantar becslései szerint, amely az USA-ra eső 2012-es teljes évi költést 166,6 millió dollárra taksálta. Ráadásul ez a BBDO első nagy megbízása azóta, hogy tavalyelőtt – hét évvel az utak szétválása után – visszanyerte ügyfélnek a Visát.