Claudia jön, Boris megy

Márkák

Szeretnek hazai hírességekkel kampányolni a német autógyártók, de ez sem garancia arra, hogy egy-egy megbízás az idők végezetéig tart.

Az utóbbira példa Boris Becker esete, akit most menesztett a Mercedes – mégpedig némi csavarral. A felek másfél évtizedes együttműködés után váltak meg egymástól; 1997-ben borultak össze a C-, négy évvel később az A-osztály reklámozására,

Utolsó, két évvel ezelőtti közös munkájuk az SL Cabrio volt, amelynek kampánya prófétainak bizonyult. Miközben Bumm-Bumm Boris a menetszéllel dacolva sorolja az új járgány előnyeit, a sofőr besokall, és kiteszi a sportolót a puszta közepén. Így az épp a 150 kilós súlycsökkenésnél tartó labdazsonglőrnek higgadtan kell nyugtáznia: újabb 90 kilóval lett könnyebb az elviharzó autó. Sajtóértesülések szerint a stuttgarti cég leginkább a teniszsztár néha nem túl szerencsés nyilvános fellépéseivel lehetett elégedetlen.

Révbe ért viszont az autóiparral a 43 évesen is gyönyörű Claudia Schiffer, akivel összehozzák a fotó-és a járműmodelleket. Az Opellel közös első megjelenésük a napokban indul; januártól a Meriva és a Mokka szpotjaiban fedezhetjük fel a párost.

Az Opel marketing-igazgatója, Tina Müller, csupa lelkesedés: „A kampány a modern német értékeket mutatja fel, amelyeket nemzetközileg is elismernek. Az Opel ma tökéletes mérnöki munkát, érzelmes designt és verhetetlen ár-érték arányt jelent. Claudia Schiffer személyében egy német világsztárt nyertünk meg, aki teljes mértékben azonosul márkánkkal.“

A reklám két államban nem fut: Németországban, ahol nincs sok értelme az „It’s a German” szlogennel hirdetni a köztudottan hazai kocsit, valamint Nagy-Britanniában. Ott ugyanis régóta Vauxhall márkanéven készülnek az autók, s továbbra sem valami nagy ötlet a németségre alapozva reklámozni.