Szerbiában terjeszkedik a Lidl

Márkák

A kereskedelmi miniszter szerint a külföldi áruházláncok terjeszkedése a verseny élénkítése és az alacsonyabb fogyasztói árak szempontjából is hasznos.

Az év második felében kezdi meg szerbiai üzleteinek kiépítését a németországi Lidl élelmiszer-kereskedelmi üzletlánc – írta szerdán internetes oldalán a Magyar Szó című vajdasági napilap. Az újság Rasim Ljajic kereskedelmi miniszter értesüléseire hivatkozik, aki kijelentette, hogy az ország tizenöt városában nyit kiskereskedelmi üzletet a Lidl – adta hírül az MTI.

A tárcavezető szerint szinte biztos, hogy júniusig felvásárolják az üzletek építéséhez szükséges földterületeket, majd megkezdik az építkezést. Belgrádban, Újvidéken, Szabadkán, Nagybecskereken és Nisben is nyílik áruház, ezeken a településeken Ljajic szerint már megtörtént a földvásárlás. A neckarsulmi székhelyű, családi tulajdonú kereskedelmi vállalat expanziós tervei között Szerbia után Montenegró és Bosznia-Hercegovina szerepel.

Rasim Ljajic a svéd IKEA bútoráruház szerbiai befektetéseit illetően közölte: egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor jelennek meg a szerbiai piacon, a vállalat ugyanis nehézségekbe ütközött a szükséges engedélyek megszerzése során.

Hozzátette: annak érdekében, hogy javuljon az üzleti klíma, módosítani kell a területtervezésről és építésről szóló törvényt. Szerinte a nagy áruházláncok növelnék a versenyt, az alacsonyabb árak pedig kedveznének a fogyasztóknak.