Érdekességek a Super Bowl-ról

Érdekességek a Super Bowl-ról
Az idei Super Bowl-on egy 30 másodperces reklámblokkért már ötmillió dollárt kellett fizetni, de így is 55 márka hirdetései jelentek meg a mérkőzés idején. Ezekkel kapcsolatban gyűjtöttünk össze néhány érdekességet.

Két márka, a Snickers és a Hyundai is a mérkőzés alatt forgatott „real time” reklámokkal kísérletezett. Utóbbi filmjét egy lengyelországi katonai bázison rögzítették, ahol a stadion kicsinyített mását is megalkották a cél érdekében.

A jelenlegi politikai klímában néhány márka a toleranciát és a multikultit emelte ki: az Airbnb reklámja szinte márkázatlanul futott; a „legamerikaibb sör”, a Budweiser a bevándorló alapítóról emlékezett meg; a Coca-Cola a korábban már vetített és akkor is heves visszhangot kiváltó It’s Beautiful filmet is elővette; a Google Home pedig igazán sokszínű családokat mutatott be. Ezzel szemben a WeatherTech autószőnyegek esetében ismét hangsúlyozták, hogy Amerikában készülnek.

Az Audi a nemek közti egyenjogúságot hangsúlyozta, és a Facebook felmérése szerint erről a reklámról beszéltek a legtöbbet a közösségi médiában.

Nagy figyelmet kaptak az AI asszisztensek, a Google Home és - egész reklámsorozatban - az Amazon Alexa.

A mobil- és videójátékok is képviseltették magukat: a Battle of Evony (Top Games), a World of Tanks és a Mobile Strike.

Először hirdették az Anheuser-Busch olcsó márkáját, a Busch-t.

A Pepsi nem üdítőitalait, hanem új vízmárkáját, a Life WTR-t reklámozta, a félidei show alatt pedig a Pepsi Zero Sugar-ra átkeresztelt Pepsi Max-et.

50 év után újra hirdetett a Wendy’s (méghozzá azt, hogy sosem használnak fagyasztott húst).

Szintén új szereplő volt a Tiffany & Co., amely a félidei koncertet adó Lady Gagával reklámozott.

Először hirdetett a Mr. Clean (nálunk Mr. Proper), őket a szerző személyes érintettsége miatt is említjük.

Három év után tért vissza a Ford, és rögtön egy 90 másodperces blokkban mutatta be jövőbemutató fejlesztéseit az önvezető autótól az elektromos kerékpárig. (Az autóreklámok között egyébként az importjárművek domináltak, a Fordon kívül csak a Buick képviseltette magát a hazai gyártók közül, míg reklámozott az Audi, a Mercedes-Benz, a Honda, az Alfa Romeo, a Hyundai, a Kia, a Lexus.)

Szintén másfél percet vásárolt az első hirdető 84 Lumber, ezzel próbálva jelentős ismertséget elérni. Ráadásul ők is elég provokatív politikai üzenetet használtak, a reklám első változatát vissza is dobta a mérkőzést sugárzó FOX.

Bár az Anheuser-Busch-nak kizárólagos joga van alkoholtermékeket hirdetni, a Yellow Tail bor 70 város piacára vásárolt regionális hirdetőként reklámhelyeket.

A GNC táplálékkiegészítő-gyártó tavaly kétmillió dolláros bírságot fizetett illegális kiegészítők forgalmazásáért és most egy Super Bowl reklámmal javítottak volna a megítélésükön. Azonban az NFL visszautasította a hirdetésüket, mert egyes termékeikben a liga által tiltólistára tett hatóanyagok is szerepelnek.

Természetesen sok márka idén is celebek bevetésével igyekezett még nagyobb hatást elérni. Íme, a közreműködő hírességek:

  • Wix: Gal Gadot és Jason Statham
  • Intel: Tom Brady (NFL játékos, a győztes csapat irányítója)
  • Snickers: Adam Driver
  • Michelob Ultra: Dan Bailey, Becca Miller, Kristan Clevere (CrossFit bajnokok); Martha Stewart és Snoop Dogg
  • KFC: Billy Zane és Rob Riggle
  • T-Mobile: Justin Bieber és Rob Gronkowski, Terrell Owens (NFL játékosok)
  • Sprite: LeBron James
  • Tide: Rob Gronkowski és Terry Bradshaw (NFL legenda)
  • Tiffany & Co.: Lady Gaga
  • Kia: Melissa McCarthy
  • Lexus: Minnie Driver és Charles Lil’ Buck Riley
  • Mercedes-Benz: Peter Fonda
  • Bai: Justin Timberlake és Christopher Walken
  • Mobile Strike: Arnold Schwarzenegger
  • Persil: Bill Nye
  • Honda: Tina Fey, Robert Redford, Amy Adams, Magic Johnson, Steve Carell, Missy Elliot, Stan Lee, Jimmy Kimmel és Viola Davis (főiskolás korukból)
  • Buick: Miranda Kerr és Cam Newton (NFL játékos)
  • Turkish Airlines: Morgan Freeman

(Fotó: Ezra Shaw/Getty Images, felhasznált forrás: Superbowlcommercials.co)


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!