Átvilágít a Microsoft

Átvilágít a Microsoft
Újabb óriásbüdzsé költését vizsgálhatják felül hamarosan – akár egyetlen holdinghoz is kerülhet a szoftvercég egymilliárd dollár feletti megbízása.

Az AdAge úgy tudja: górcső alá venné évi 1,3 milliárd dolláros Egyesült Államokbeli média-, kreatív- és digitális költését a Microsoft. A társaság közvetlenül nem kommentálta a hírt, csak annyit fűztek hozzá: időről időre áttekintik ügynökségi mixüket, hogy az a lehető legjobban idomuljon az üzletmenetük változásaihoz.

A portál utal rá: alig fél éve történt váltás a cég új, központosított marketingcsoportja élén (Mark Penn és Tami Reller vezetésével), a Microsoft számára pedig külön kihívást jelent napjainkban, hogy az intenzív keresés dacára még nem lelték meg a veterán irányító, a posztjáról tavaly lemondott Steve Ballmer hivatali utódját.

2012-re kimutatott költésével a cég a 33. az amerikai piacon. Akkor 342 millió dollárért hirdettek a nagy tévéhálózatokon, ami 50 százalékos emelkedés az előző évihez képest, ugyanakkor tavaly már az első kilenc hónapban 547 milliós reklámköltést tudott le a társaság. Ennek fényében várható, hogy a központi beszerzés is hangsúlyos szerepet kap az esetleges tárgyalásokon.

A Microsoft jelenleg számos ügynökséggel – köztük a Publicishez, a WPP-hez és az Interpublichoz tartozókkal - dolgozik együtt. Az Omnicom ugyanakkor kimaradhat a tenderből, mivel a nagy rivális Apple ügynöksége. (Ez az Omnicom-Publicis egyesülés lezárultával még vethet fel kérdéseket.) Az AdAge értesülése szerint az is elképzelhető, hogy a szétaprózott partnerkör helyett egy holdingtársaságra vágyik a megrendelő.

(A fotón Mark Penn, Executive VP, Advertising and Strategy)


Rejtő Györgyi

Béres Gyógyszergyár

Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!