Zöldség-gyümölcs marketing

Zöldség-gyümölcs marketing
Szuperhősökkel ösztönzik a gyerekek egészséges táplálkozását egy magyar-francia program keretében.

Magyarországon a friss zöldségek és gyümölcsök fogyasztása elmarad az Európai Unió átlagától és a WHO napi 400 grammos ajánlásától is: mindössze 260 gramm. Ráadásul elsősorban az idősebb korosztály a kategória aktív fogyasztója, míg a kisgyerekes családoknál különösen alacsony a zöldségek és gyümölcsök aránya a táplálkozáson belül. Ennek többféle oka lehet, köztük a kényelmi ételek előretörése, valamint a gyerekek preferenciáinak kielégítése.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a francia zöldség-gyümölcs szakmaközi szervezettel, az Interfellel közösen most az Európai Unió által társfinanszírozott, hároméves kampányba fogott annak érdekében, hogy a szülők figyelmét felhívja a friss zöldségek-gyümölcsök fontosságára, tippeket adjon azok fogyasztásra ösztönző prezentálására, egyúttal a célcsoportba tartozó 6-14 éves korú kicsikkel is megszerettesse ezeket az ételeket, hogy ők a szülői házból a közétkeztetésbe kikerülve már maguktól is keressék majd a zöldségeket és gyümölcsöket.

Az Európai Friss Kalandok kampány egy képzeletbeli világ, Vegapolis, és annak két lakója, a program kabalafigurái, Frutti és Veggi köré épül. Ezt az univerzumot próbálja tönkretenni a főgonosz, Káosz, de a világba csöppenő Beni nevű kisfiú – no meg a zöldségek és gyümölcsök csodaereje - segítségével a hősök végül megmentik otthonukat.

Játék az Európai Friss Kalandok debütáló rendezvényén, a Minimax hajón

A kampány fő eleme az ősszel a Minimax csatornán induló nyolcrészes minisorozat, de saját weboldalt és Facebook-jelenlétet is kap a program. Élőben a Gyermek Szigeten, valamint 15 várost érintő roadshow-n lehet majd találkozni Fruttival és Veggivel. A kitelepüléseken a gyerekek színezőkkel és egyéb játékokkal szórakozhatnak, VR-szemüveggel fedezhetik fel a mesevilágot, idényzöldségeket és –gyümölcsöket kóstolhatnak, érzékszervi próbákon – tapintás vagy illat alapján - kísérelhetnek meg felismerni különböző gyümölcsöket, elkészíthetik saját gyümölcssalátájukat, és egy izgalmas foglalkoztató füzetet is hazavihetnek – mondta el a programról Dr. Sidlovits Diána, a NAK csoportvezetője.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!