Tíz éve nem volt olyan erős a gumiabroncs-piac, mint tavaly

Tíz éve nem volt olyan erős a gumiabroncs-piac, mint tavaly
Tavaly személygépjármű gumiabroncsból 4,2 százalékkal többet adtak el a gyártók, mint az azt megelőző esztendőben. Ezen belül a nyári abroncsok forgalma 1,5 százalékkal, a négyévszakosoké 19,6 százalékkal, míg a téli abroncsoké 6,1 százalékkal nőtt.

„Ha hosszabb távra tekintünk vissza, elmondható, hogy tíz éve nem produkált olyan erős esztendőt a magyar gumiabroncs-piac, mint tavaly az Európai Gumiabroncs és Gumigyártók (ETRMA) adatai szerint” – emelte ki Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.

Ha megvizsgáljuk, hogyan fogytak a nyári gumiabroncsok a különböző gépjármű-kategóriákban, világossá válik, hogy a személyautó abroncsok forgalma 2,2 százalékkal, a kis-tehergépjárműveké pedig 4,3 százalékkal növekedett. Ezzel ellentétben az SUV abroncsok eladása 13,2 százalékkal csökkent ebben a szegmensben.

A téli gumiabroncs piacon a gyártói oldalon négyszer nagyobb volt a növekedés - összességében 6,1 százalékos -, a nyári gumiabroncsok piacához képest. A télies időjárásra tervezett abroncsok szegmensét vizsgálva megállapítható, hogy személyautóknál 6,9 százalékkal, míg a SUV-oknál 13,7 százalékkal nőttek az eladások. A kisteher abroncsoknál ugyanakkor négy százalékos csökkenés volt tapasztalható.

A négyévszakos abroncsok esetén a személygépkocsi kategóriában 32,3 százalékos a növekedés, míg a SUV terén 12,6 százalékos csökkenés volt tapasztalható, a kisteher abroncsok darabszáma pedig majdnem a felére esett vissza. Ha keréktárcsa-átmérő szerint vizsgáljuk ezt a szegmenst, megállapítható, hogy 14-17 col között átlagosan 20 százalékos növekedés jelentkezett. Sebességindex szerinti rangsorolás esetén elmondható, hogy a „H” jelű gumiabroncsok értékesítése majdnem 70 százalékkal, a „V” – jelűeké 17,4 százalékkal, a „T” jelűeké pedig 6,1 százalékkal nőtt.

A jól teljesítő autópiac és az emelkedő reálbérek ellenére a nyári gumiabroncsok iránti kereslet inkább stagnált a tavalyi évben. „Későn indult a téli szezon az enyhe október miatt, majd annak ellenére, hogy sem novemberben, sem decemberben nem volt jelentősebb havazás vagy tartós hideg, a kereskedők váratlanul jó szezonról, a tavalyihoz képest jelentősen emelkedő eladásokról számoltak be” – mutatott rá a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.

Hozzátette: az erős kereslet és a logisztikai szektorban is tapasztalható munkaerőhiány miatt novemberben több nagykereskedő csak akadozva tudta teljesíteni a megrendeléseket. A szervizekben pedig hasonló okok miatt jelentős, 10-20 százalékos szolgáltatási díjemelkedéssel és a csúcsszezonban akár 2-3 hetes előjegyzési idővel voltak kénytelenek számolni a téli abroncsot használó autósok.

 

Címkék:continental

Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!