Reklámköltés és márkaegészség

Reklámköltés és márkaegészség
Van-e összefüggés a márkák reklámköltési mintázata és „egészsége” között? Ezt a kérdést vizsgálja egy friss tanulmány.

A szerzők, Abas Mirzaei, David Gray, Chris Baumann és Lester W. Johnson úgy definiálják az egészséges márkákat, hogy azok hosszútávon is képesek évről-évre növekvő eladásokat produkálni. Három iparág – légitársaságok, bankok és kiskereskedők – reklámköltéseit vizsgálva négyféle hirdetői magatartást különböztettek meg:

  • Okos (smart): relatív magas reklámköltés
  • Kétpúpú: a folyamatos reklámköltésben időnként visszaesések mutatkoznak
  • Korai kilépés: a következetesség, folytonosság hiánya a reklámköltésekben
  • Gyenge: relatív alacsony reklámköltés

Ugyan a rövidtávú akciók – például árcsökkentések, vagy időszakos, agresszív kampányok – is befolyásolni tudják az eladásokat, ezek a hosszútávú építkezést alááshatják. A kutatás eredményei alátámasztják a folyamatosság szerepét az egészséges márkák építésében, de a szerzők arra is felhívják a figyelmet, hogy a költéseket érdemes a versenytársak lépéseihez igazítani.

A teljes tanulmány a Journal of Advertising Research oldalán érhető el előfizetők számára.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!