Mi teszi a jó mobil webshopot?

Mi teszi a jó mobil webshopot?
Az EPiServer már harmadik éve méri fel a brit mobilkereskedelmi piacot. Idei tanulmányuk a hazai szereplők számára is tanulságokkal szolgálhat.

A piackutató által azonosított legfontosabb trend a „mindenhol jelen lévő vásárló”: ez egyrészt a többcsatornás tartalomfogyasztást és vásárlást fedi – az okostelefonok mellett immár a tabletekről sem szabad elfeledkezni, másrészt a kereskedelem erre adott válaszát. A „hagyományos” és az online kereskedők egyre inkább közelednek egymáshoz: míg az előbbiek sorra indítják a webshopokat, az utóbbiak körében is gyakori a fizikai üzletek nyitása, mert a felhasználók egy része szereti kézbe fogni a terméket vásárlás előtt.
A mobil webshopok (weboldalak és applikációk) használhatóságát vizsgáló tanulmány arra a megállapításra jut, hogy a vásárlókat elidegenítő leggyakoribb jelenség a lassú betöltődés és az, ha az oldal nem illeszkedik jól az eszközhöz, amin megtekintenék. Ezt követik a különböző használhatósági, ergonómiai problémák, majd a megfelelő információk hiánya. Ami viszont megnyeri a vásárlókat, az az ügyfélszolgálat könnyű elérhetősége, a vásárlói vélemények, értékelések, a képernyőmérethez igazodó megjelenítés, a vásárolt cikkek üzletben való átvételének lehetősége, valamint a legközelebbi üzlethez vezető térkép.
Az EPiServer a 20 legnagyobb brit online kereskedő webshopját (weboldal és több operációs rendszeren futó appok) számos szempont alapján értékelte. Ennek eredményeként a legjobb mobil kereskedőnek a John Lewis bizonyult, reszponzív weboldal terén pedig a Currys nyert.
A figyelembe veendő szempontokat és a 20 kereskedő mobil jelenlétének részletes értékelését is tartalmazó tanulmány ezen a linken érhető el.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!