Márkaépítő formátum-ajánlások az IAB-tól

Márkaépítő formátum-ajánlások az IAB-tól
A cél a digitális és az integrált márkaépítő kampányok támogatása, a minőségi digitális hirdetési felületek piacának élénkítése.

Az IAB Europe Brand Advertising Framework célja, hogy a digitális és hagyományos média konvergenciájának korában globális reklámkampányok tervezésére alkalmas formátumokat nyújtson, és elősegítse a márkaépítésre szánt pénzek digitális médiába áramlását.

A Brand Builders most megjelent hat szabványát több mint 300 európai kiadói, ügynökségi és hirdetőoldali szakember véleményét meghallgatva alakították ki. A kérdések a jelenleg népszerű megoldások mellett a jövőbeli várakozásokra is kiterjedtek.

Az ajánlott formátumok:

Statikus:

1. 300x600 Féloldalas (Halfpage) - IAB US Rising Star méret

2. 728x90 + 160x600 Wallpaper

3. 728x410 Landscape (16:9 kompatibilis)

Dinamikus:

4. 300x250 → 728x410 Kinyíló téglalap (Expandable Rectangle) (lebegő vagy beúszó, 16:9)

5. 728x90 → 728x410 Kinyíló Leaderboard (Expandable Leaderboard) (lebegő vagy beúszó, 16:9)

6. 160x600 → 300x600 Kinyíló felhőkarcoló (Expandable Skyscraper) (lebegő vagy beúszó)

A formátumok kizárólag a pixelben kifejezett méretet adják meg, minden más a hirdető, ill. a kreatív ügynökség döntésén múlik. (A szigorúbb szabványok, mint pl. az IAB Rising Stars vagy a BVDW Premium Ad Package összeköthetőek ezekkel a méretekkel.)

Az új szabvány egyik kiemelt célja volt, hogy kompatibilis legyen a 16:9-es tévés képaránnyal, így téve egyszerűbbé a kampányok párhuzamos futtatását a televízióban és a digitális platformokon. A minőségi formátumoktól azt is várják, hogy a nagy hirdetők körében megélénküljön a prémium digitális hirdetési felületek piaca.

Az IAB további tervei között szerepel a digitális márkaépítést támogató mérőszámokra és KPI-okra vonatkozó ajánlások kidolgozása. Az ehhez kapcsolódó kutatás még folyamatban van, a kérdőívet itt tudják kitölteni az érintett döntéshozók.

IAB Europe Brand Builders Ad Formats
Letöltés pdf formátumban

Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!