Kifizetődő lehet a fogyasztók nevelése

Kifizetődő lehet a fogyasztók nevelése
Fontos tanulni a vásárlóinktól és képezni az alkalmazottainkat, de a fogyasztók oktatása is értéket teremthet.

Michael Schrage a Harvard Business Review-ban ír arról, hogy egy cég igenis nevelhet jobb fogyasztókat magának: a JetBlue légitársaság például, miután megállapították, hogy egyes utazók viselkedése okozza a személyzetet ért stressz és a negatív ügyfélélmény legnagyobb részét, légietikettet oktató videósorozatot készített. De neveli a vásárlóit, felhasználóit az újszerű webes szolgáltatások többsége is: ahogyan a közösségi oldalak új típusú viselkedéseket tanítottak, úgy a webáruházak az ügyfelek kereskedelemmel kapcsolatos elvárásait írták újra. Egyrészt megfigyelték, hogyan viselkednek a fogyasztók, másrészt viszont maguk is aktívan formálták a magatartásukat, ezzel is versenyelőnyre téve szert.

Az ügyfélélmény optimalizálásában és az értékteremtésben a vásárlói oldal képzése épp olyan fontos lehet, mint az alkalmazottaké – foglalja össze következtetéseit az MIT kutatója.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!