Hova tart a kereskedelmi pálinka?

Hova tart a kereskedelmi pálinka?
Megnyílt a tavaszi Budapesti Pálinkafesztivál. A nyitónap délutánján a különlegességek felfedezése mellett még volt lehetőség hosszasabban beszélgetni a főzdék képviselőivel is.

A szabad otthoni pálinkafőzés és a pálinkaversenyek megítélése egyaránt megoszlik, de a többség azért egyetért abban, hogy a minőség fenntartásával a kereskedelmi főzdék párlatai egy önálló kategóriát képviselnek. A márkák terjedését már sokkal több fejcsóválás kísérte: ugyan mindig bukkannak fel ígéretes új jövevények is, de sok a szerencsevadász, a one hit wonder és az (ezt titkoló) bérfőzető is.

Egy kitartóan épített brand

A minőség mellett a megújulás is folytonos. Az Agárdi tavaly hozta ki a fiataloknak szánt, jóárasított Vaxxx brandet, és elmondásuk szerint szépen fogy, különösen az 50%-os alkoholtartalmú variánsok. Idei újdonságuk a borókából és almából készült, longdrink-alapanyagnak is használható AppGin. Más mákkal dúsítja az italt, a Brill tovább bővíti zöldségpárlatainak eddig is lenyűgöző választékát (a leadképen), de az előírásoknak megfelelő pálinkák között is lehet találni olyan érdekességeket, mint például a külön természetvédelmi engedéllyel szüretelt barkócaberkenyéből főzött ital. Amiben még lehet fantázia, az a déligyümölcsök lepárlása: néhány főzde már most is szerepeltet narancsos tételeket az itallapján, de pult alól a piaci potenciált tesztelő importcsodák is előkerültek.

A jó italok kedvelőinek mindenképpen érdemes tenni egy felfedezőutat a hétvégén.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!