Erős márkák és innováció hajtják előre a Reckitt Benckisert

Erős márkák és innováció hajtják előre a Reckitt Benckisert
A vállalat számos, makrogazdasági problémákkal küzdő piacon is növekedni tudott az erős márkáknak és a stratégiai szegmensekben piacra dobott új variánsoknak köszönhetően.

Az év első 9 hónapjában a Reckitt Benckiser forgalma – organikus szemléletben és az árfolyamhatásokat kiszűrve – 3 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest. A legnagyobb emelkedést (11%) az egészségügyi márkák hozták, a háztartási márkák 1, a higiéniás termékek 2 százalékkal magasabb eladásokat produkáltak az előző évinél, míg az új vállalati stratégiai fókuszon kívül eső ún. portfólió-márkák 12 százalékkal csökkentek. (A Schollt, mint lábbeli-márkanevet pedig már korábban licencbe adta a RB az Aureliusnak.)

Az egészségügyi márkák körében a kiemelt brandek teljesítettek jól (a Mucinex kivételével): a Scholl lábápolók a Velvet Express Pedi családdal, a Durex az új Real Feel óvszerekkel, a Nurofen a Nurofen Expresszel, a Gaviscon pedig a Double Actionnel, valamint az új MegaRed változattal.

A bevétel legnagyobb hányadát adó higiéniás termékek esetében a vállalat nagy növekedési potenciállal számol, viszont ezek erősebben ki vannak téve a fejlődő piacok hullámzásainak is. A Finish emellett az európai és észak-amerikai piacokon is kihívásokkal találkozott, a Dettol/Lysol/Sagrotan viszont, ha a korábban tapasztaltnál lassabban is, de növekedni tudott a fejlődő piacokon.

A háztartási márkák is az innovációra építenek: az Air Wick új gyertyái és elektromos készülékei az intenzív felhasználókat célozzák, a Vanish pedig 30 másodperces folttisztítás ígéretével vezette be a brit piacon új változatát, a Goldot.

Ami a piacokat illeti, a harmadik negyedévben (és az év első kilenc hónapjában összesítve is) a RUMEA-régió növekedett a legintenzívebben: az orosz piac a rossz makrokörnyezet ellenére is erősödött, valamint Törökország és Dél-Afrika is kiemelkedően jól teljesített. Az ENA (Európa és Észak-Amerika) régióból az Egyesült Államok piaca küzdelmes, Európa viszont ígéretes: az Egyesült Királyságban stabilan jól fogynak az RB márkái, a déli államok közül Olaszország és Spanyolország is visszatért a növekedés útjára, ellenben Németország az ígéretes első félév után lelassult. A LAPAC régió (Latin-Amerika, Ázsia, Csendes-óceáni térség) már kevésbé sikeres: ugyan minden alrégió növekedett, de sok a kihívással küzdő ország is: Brazília makrogazdasági gondokkal szembesült, míg Indiában a korábbi látványos növekedés lassult le.

Az év egészére a Reckitt Benckiser a 4-5 százalékos terv alsó határához közeli növekedést vár, miközben tovább folytatja hatékonyságjavító programjait.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!