Díszvilágítás és eladásösztönzés

Díszvilágítás és eladásösztönzés
A vevőkért való küzdelemben egyre nagyobb szerepet kapnak a látványt, vonzerőt jelentő elemek, mint például a díszvilágítás. A vevőcsalogató módszer a jelentősebb márkák mellett akár a kevésbé frekventált üzlethelyiségek számára is megkülönböztetett figyelmet tud biztosítani.

A párizsi Champs Élysées díszítését már több ízben is megnyerő francia Blachere Illumination Európa egyik meghatározó fénydekorációs trendformálójaként – a LUCI (Lighting Urban Community International) egyesület segítségével – folyamatosan vizsgálja a fénydekoráció gazdasági, kulturális illetve a kereskedelemre gyakorolt hatását. Legutóbbi kutatásuk eredményei a világ 26 nagyvárosában szervezett tapasztalatokra épülnek. „Az eredmények alátámasztják a fény ’tömegvonzását’: emelkedtek a bevételek, nőtt a turizmus, munkalehetőségek jöttek létre, és a városkép is megújult, az összes vizsgált mutató pozitív eredményt hozott” – kommentálta a kutatást Pintye Tímea, a Blachere magyarországi leányvállalatának ügyvezetője.

„A díszvilágítás egyértelműen fontos, jó és megtérülő befektetés az üzleteknek, különösen kiemelt vásárlóövezetekben, bevásárlóutcákban” – erősítette meg Csörgő Anita, a CBRE ’high street’ üzlethelyiségekkel foglalkozó kereskedelmi vezetője. Példaként említette az Andrássy út egyik prémium márkájú cipőüzletét, ahol a professzionális díszvilágítás erőteljes vevőcsalogató eszköznek bizonyult a cég számára a karácsonyi szezonban. A nemzetközi márkák üzleteinél a világításba és díszvilágításba való befektetés nem számít nagy beruházásnak, és tekintettel a LED-es világítás elterjedésére, költséghatékony megoldásnak tekinthető. Nem véletlen, hogy a nagy divatmárkák erre a területre folyamatosan odafigyelnek, tette hozzá a bevásárlóutcai kereskedelmi egységekkel foglalkozó szakember.

A plázák, kiemelt vásárlóövezetek üzletei mellett a világítás a kevésbé frekventált kereskedelmi központok számára is jelentős forgalomnövelő tényező lehet. A Fővám téri Nagycsarnok az elismerések ellenére – 2013-ban a CNN Travel Európa legszebb piacának választott, majd 2014-ben a Guardian Európa legkiválóbb piacai közé sorolta, majd Budapest Top 5 látnivalói közé is bekerült – díszvilágítás terén nagy lemaradásban volt a látogatókért, vásárlókért folytatott harcban. „Bár eddig is nagy érdeklődés övezte a Zsolnay-kerámiás, impozáns kül- és belterű, 20 éve felújított műemléképületet, valamint a kiváló minőségű árukat forgalmazó piacot, 2014-ben a vásárcsarnok végre az európai nagyvárosoknak megfelelő színvonalú díszvilágítást kapott. A turisztikai érdeklődés ennek köszönhetően érezhetően megnőtt a karácsonyi szezonban, és a fényzuhatagban pompázó épület látványa kiemelkedő élményt biztosított a vevők számára” – mondta el az OGH Hírügynökségnek Kiss Levente, a Fővárosi Önkormányzat Csarnok és Piac Igazgatóságának kereskedelmi igazgatóhelyettese.

A Blachere Illumination Hungary vezetője rámutatott, hogy a díszvilágítási befektetések megtérülése természetesen nagyban függ a látogatók számától és a generált kereskedelmi forgalom nagyságától. Külön vizsgálat alá vetették a karácsonyi díszvilágítások hatásának betudható gazdasági haszon kérdését, és kiderült, hogy egy Budapest méretű nyugat-európai nagyváros esetében ez elérheti akár a 115 milliárd forintot – számszerűsítette a fény és díszvilágítás kereskedelmi bevételekre gyakorolt hatását Pintye Tímea.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!