Britannia túl van a válságon

Britannia túl van a válságon
Először az idén teljesít jobban Nagy-Britannia reklámpiaca, mint a 2008-ban kitört válság előtti utolsó békeévben. A digitális költés pörget piacon.

A bővülés jelentős: 2007-ben 13,1 milliárd font volt az – eddigi – csúcs, két évvel később pedig 11,3 milliárddal járta meg a poklot a brit piac. Ehhez képest végképp jó eredmény az idénre jósolt 13,9 milliárd. Ennek 44 százalékát ráadásul már az online költések adják, melyek aránya 2015-ben lépi át az 50 százalékot - írja a Guardian.

A Group M, a WPP médiavásárlási ágazata, amely év közben 3,3-ról 7 százalékra emelte idei összpiaci prognózisát, javított 2014-es előrejelzésén is. E szerint nem 3,5, hanem 6 százalék lesz jövőre a bővülés, a teljes forgalom pedig eléri a 14,8 milliárd fontot. Elemzők szerint a kilátások kapcsán az az igazi kérdés: vagyonosabbnak érzik-e magukat, és tényleg azok lesznek-e a szigetország háztartásai a 2015 tavaszára várt választásokig.

A prognózis szerint a netes forgalom 6,16 milliárdról 7,04-re, a tévéhirdetések értéke az idei 3,705-ről 3,892 milliárdra emelkedik 2014-ben. Az országos lapok 1,114 helyett 1,061 milliárd fontot vonzanak majd kaszájukba, míg a helyi kiadványok 964 helyett 876 milliót. A magazinpiac eközben 676-ról 603 millióra ronthatja eredményét. A közterületi reklám 15 millió fonttal fejelheti meg idén 777 millió fontos bevételét, a mozi pedig az ez éves 156 után 160 milliót mozgathat meg jövőre.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!