A közösségi médiában sincsenek biztonságban a márkák

A közösségi médiában sincsenek biztonságban a márkák
A nagy márkákhoz kapcsolódó közösségimédia-profilok ötöde csalásra épül, komolyan veszélyeztetve a hírnevüket.

A Proofpoint kiberbiztonsági vállalat első közösségi médiás márkacsalás jelentéséhez (Social Media Brand Fraud Report) összesen 4.840 profilt vizsgált meg, melyek a következő márkákhoz kapcsolódtak: BMW, Capital One, Chanel, Amazon, DirecTV, Nike, Samsung, Shell, Sony és Starbucks. (A márkákat piaci pozíciójuk és aktív közösségimédia-tevékenységük alapján választották ki.)

A vizsgált oldalak 19%-a (902 darab) csalásnak bizonyult, ezek közel harmada ráadásul kifejezetten hamisítványokat kínált vagy egyéb módon csalt volna ki pénzt az áldozatokból. Az adathalászat (phishing) esetében is jelentős bővülést érzékel a Proofpoint, mindezek alapján pedig úgy vélik, hogy az email és a mobilalkalmazások után a közösségi média lett a kibertámadások elsődleges terepe. Erre különösen alkalmassá teszi a felhasználók nagy száma és a cégek jelentős reklámköltése a felületeken.

A jelentés öt megelőző intézkedést is javasol, melyek között szerepel a biztonság megerősítése, a közösségi hálózatok automatikus monitorozása, valamint a feltárt visszaélések azonnali bejelentése is.

A teljes jelentés mellékelten letölthető.

(Forrás: Proofpoint/Warc)

Social Media Protection Brand Fraud Report 2016
Letöltés pdf formátumban

Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!