Új stílus az újrahasznosításban

Új stílus az újrahasznosításban
A Nespresso kapszulák a hólapátok és a designer ruhák után menő szemüvegkeretként kelnek új életre a Tipton Eyeworks-szel közös projekt keretében.

A Nespresso kávékapszulák elsődleges funkciója, hogy az őrleményt frissen tartsák. Erre az egyik legmegfelelőbb anyag az alumínium, melynek eredeti előállítása energiaigényes és környezetterhelő, újrahasznosítása viszont kifejezetten hatékonynak tekinthető a környezetterhelés szempontjából.

Ma már a Nespresso mind a kilenc Boutique-jában, valamint a házhozszállítást végző futárszolgálatoknál is leadhatóak a használt kapszulák, így az elméleti visszagyűjtési kapacitás elérte a 98 százalékot. A fogyasztók tényleges visszaküldési hajlandósága is növekszik, évről-évre mintegy 30 százalékkal, és ma az eladott kapszulák mintegy egyharmadára tehető. Fontos lépés, hogy májustól már nem csak a lakossági vásárlók, hanem az üzleti ügyfelek számára is elérhető a visszagyűjtés a Nespresso partnerén, a Lyrecon keresztül. (A professzionális partnerek a lakossági 100-200 kapszulával szemben egyszerre 800-1500-at küldenek vissza, ami másfajta logisztikai rendszer kialakítását igényelte.)

A visszagyűjtött kapszulákat egy debreceni vállalkozás, a PMR Kft. dolgozza fel: a zaccból trágyaalapanyag készül, míg a tiszta alumínium visszakerülhet a kohókba.

A fémből ezek után mindenféle hasznos tárgyak válhatnak – Magyarországon mintegy száz cég foglalkozik újrahasznosított alapanyagok feldolgozásával -, de Gyovai Györgyi, a Nespresso magyarországi vezetőjének szavaival „az újrahasznosítási történetet úgy tudjuk megélni, ha kézzelfogható, minőségi termékek készülnek.” Ennek jegyében a kapszulákból Svájcban Victorinox zsebkések borítása vagy épp Caran d’Ache toll, Csehországban pedig bicikli készül. Magyarországon is egy olyan márkát kerestek, amely újrahasznosított anyagból állít elő minőségi, stílusos és szexi termékeket.

A partnert a Tipton Eyeworks-ben találták meg. Zach Tipton a kétezres évek eleje óta készít szemüvegkereteket. A hírnevet a bakelitlemezekből készült darabok hozták meg számára, de dolgozott filmtekercsekkel is. A cég szemüvegeit viseli többek között Sir Elton John, Bono, Robbie Williams és Sir Richard Branson is. Épp bővíteni szerették volna a termelést a fémből készült szemüvegkeretek irányába, ezért különösen kapóra jött számukra a Nespresso együttműködési javaslata.

A Tipton az újrahasznosított alumíniumból négy Nespresso kapszula, a Kazaar, a Livanto, a Dharkan és a Roma színét viselő, egyedi tervezésű szemüvegkeret-kollekciót készített három formában: szögletes, kerek és lepke. A „szuperlimitált” kollekcióhoz a Nespresso promóciós kapszulakollekciójának megvásárlásával, sorsolás útján lehet hozzájutni.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!