fogékonyak a fiatalok a digitalizációüra

fogékonyak a fiatalok a digitalizációüra
Tapolcai iskola nyerte a Vodafone Magyarország Alapítvány Digitális Témahét különdíját

Május 18-án került sor a Digitális Témahetet lezáró díjátadó ünnepségre, amelyen többek között a Vodafone Magyarország Alapítvány különdíját is kiosztották a Digitális Témahét programban először résztvevő oktatási intézmény között. A különdíjat a Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola nyerte el, akik a különböző digitális eszközök rendkívül kreatív felhasználásával tették digitálissá és ezáltal szórakoztatóvá a történelemtanulást. A nyertes csatlakozhat a Vodafone Digitális Iskola Programjához.

Április 9. és 13. között immár harmadik alkalommal rendezték meg a Digitális Témahetet, amelynek fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben, valamint a digitális kompetenciafejlesztés informatika órán túli kiterjesztése volt. A Vodafone Magyarország Alapítvány 2 éve indította el a Digitális Iskola Programot, amely az előbbiekhez hasonló célokat tűzött ki, így a Vodafone Magyarország Alapítvány a közös célok révén egy különdíj meghirdetésével csatlakozott a Digitális Témahét programjához.

A díj megalkotójának az volt a célja a kezdeményezéssel, hogy ösztönözze az okos eszközök kreatív és minél sokoldalúbb használatát az iskolai oktatásban, ezáltal fejlesztve a digitális kompetenciát alkotó készségeket, képességeket. Az oktatási intézmények olyan magas szintű digitális projektekkel pályázhattak, amelyekben hangsúlyos szerepet kaptak a digitális eszközök és módszerek.

A felhívásra nagyon sok kiváló pályázat érkezett be, a szakmai zsűri választása végül a rendkívül kreatív és számos digitális eszközt felhasználó Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskolára esett.. Az iskola oktatói és diákjai által közösen kidolgozott projekt apropóját Hunyadi Mátyás halálának 528. évfordulója adta, az ő élete, munkássága volt a fő téma. A projekt fő célja a tananyagtartalom bővítése, összefüggések megláttatása volt. Mivel Mátyás király különböző mélységben és tartalomban valamennyi évfolyamon helyet kap a tananyagban, így a feladatok során nyert információ az iskola bármely szakaszában hasznos tudást biztosít.

A projekt során a tanulók csoportokba szerveződtek, programoztak, kódvadászaton vettek részt, applikációkkal 3D-s várakat építettek, online középkori falvakat generáltak, riportot készítettek, illetve a projekt végén egy szabaduló szobából is ki kellett jutniuk. A feladat elvégzése alatt így többek között olyan digitális eszközöket alkalmaztak, mint a 3D applikáció, a digitális fotóalbum, a digitális napló vagy a LearningApps tankockák, továbbá a programozás, a szófelhő és a gondolattérkép készítés rejtelmeibe is belekóstolhattak.

A Vodafone Magyarország Alapítvány Digitális Témahét különdíjának megnyerésével a Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola pályázat nélkül felvételt nyert Vodafone Digitális Iskola Programjába, amely immár két éve támogatja jelentős eszköz adományokkal és edukációs programokkal a digitális korlátok lebontását.

„A mai kisgyerekek és kiskamaszok, akik az általános iskolába járnak, az igazi digitális bennszülöttek. A modern technika világába születtek bele, számukra hétköznapi dolog a számítógép, az okostelefon és a közösségi hálók használata. Ezen digitális eszközök megfelelő, kreatív és minél sokoldalúbb használatát kívánta bemutatni az a projekt, amelyet a digitális témahét keretén belül hirdettünk meg. A témahéten a tanulók az osztályteremből kilépve, felfedező tanulás során, digitális eszközök használatával dolgozták fel Hunyadi Mátyás korát” – mondta el Gál Attila a Tapolcai Bárdos Lajos Általános Iskola intézményvezető-helyettese.

 


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!