Visszanyerné pozícióját az Adidas

Visszanyerné pozícióját az Adidas
Az amerikai piacon a digitális marketing erősítésével vennék fel a kesztyűt az Under Armourral.

Az Egyesült Államok piacán a Nike-é az egyértelmű vezető hely, míg 2014-ben az Under Armour megelőzte az Adidast és elhódította a második helyet. Abban az évben a német márka cipőértékesítése 30, a sportruházaté pedig 20%-kal esett vissza.

David Greenfield, az Adidas digitális ökoszisztémáért felelős nemzetközi igazgatója szerint a digitális marketingre összpontosítva megfordíthatják a verseny állását. Állítása alátámasztására az NMD almárka közelmúltbeli kampányát hozza fel: 30 másodperces tévéreklám helyett kizárólag a közösségi médiában futott az aktivitás, melynek eredményeképpen órák alatt eladták a cipőket. A hagyományos média kapcsán elmondta: „a televíziónak még mindig van helye, mint ahogy a faxkészüléknek is van helye, és én nem szeretnék faxkészülék-marketingstratégiát készíteni. A digitális a legrelevánsabb csatorna a célközönségünk számára.”

A márka digitális platformjainak potenciálját a We Are Social ügynökségnél dolgozó Dan Moseley is kihangsúlyozta egy londoni szakmai konferencián, amikor arról beszélt, hogy az Adidas Snapchat Sztorijainak megtartó ereje „eszméletlen” volt. „Rendszeresen 0-90%-os eredményeket hoz, sokkal magasabbakat, mint amit valaha elértünk a YouTube-on, ami az elmúlt 18 hónapban a márka legfontosabb csatornája volt.” A siker nagy része a véleményvezéreknek köszönhető: például a rapper Storzmy által a szülinapi partiján használt promóciós filtert a 400 vendég megosztásai nyomán közel 3 millió felhasználó látta.

(Forrás: Warc; a képen Stormzy és David Beckham)


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!