Több, mint 1 millió Toyota és Lexus hibridet adtak el tavaly Európában

Több, mint 1 millió Toyota és Lexus hibridet adtak el tavaly Európában
A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, környezetbarát hibrid modelljeiről ismert Toyota, és prémium márkája, a Lexus tavaly összesen 1.001.700 új gépjárművet (927.060 Toyota és 74.600 Lexus) értékesített Európában, ezzel a két márka együttes piaci részesedése elérte a 4,8%-ot a kontinensen.

A piac legszélesebb, 16 modellből álló hibrid portfóliójának köszönhetően Toyota és Lexus értékesítések a piaci átlagot meghaladó ütemben, mintegy 8 százalékkal bővültek, míg a két márka hibrid eladásai 38 százalékkal, 406.000 darabra nőttek, így a vállalat európai eladásainak 41 százalékát tették ki a hibridek. Ezzel a Toyota és a Lexus továbbra is több környezetbarát hibrid autót értékesített, mint valamennyi versenytársuk együttvéve.

A 2017-es évben 1.001.700 darab Toyota és Lexus talált gazdára Európában, ezzel a vállalatcsoport piaci részesedése ezzel 4,8 százalékra nőtt a kontinensen. Magyarországon a két japán márka még látványosabb előremenetelt könyvelhetett el tavaly: a cégcsoport 7,6 százalékos piaci részesedést elérve (1,5 százalékpontos növekedés) összesen 10.340 (9.684 Toyota és 656 Lexus) új autót adott el hazánkban, ami 43,4 százalékos értékesítés növekedést jelent a mindössze 15 százalékal bővülő piacon. A környezetbarát hibrid elektromos modellek értékesítése a tavalyi évhez képest 38 százalékkal, 406.000 darabra növekedett Európában, míg idehaza 112 százalékkal növekedve (azaz több, mint duplájára nőve) elérte a 3.464 darabot. Ezzel Európai szinten a hibridek teszik ki a Toyota és Lexus összesített értékesítési eredményének 41 százalék-át (Nyugat-Európában 52 százalék), hazánkban pedig az eladások 33,5 százalék-át. Külön a Lexus márkát vizsgálva még meggyőzőbbek az arányok: európai szinten 95 százalék, idehaza 97 százalék a hibridek aránya.

Az erős 2017-es Toyota-eredmények egyik éllovasa a sikeresen bevezetett kategóriateremtő C-HR volt, amelynek vásárlói 80 százalékban (idehaza 59 százalék) választottak hibrid hajtású változatot. A növekvő értékesítésekhez nagymértékben hozzájárultak a személyautók (Yaris Hybrid +18 százalék, RAV4 Hybrid +31 százalék), de a haszongépjárművek is komoly sikereket értek el (új generációs Hilux +10 százalék, Proace +189 százalék). Oroszországban a helyi gyártású Camry és RAV4 továbbra is saját szegmensük legkelendőbb modelljeinek bizonyultak, még a néha kihívásokat jelentő piaci körülmények ellenére is.

“A 2017-es esztendő nagyon jó év volt számunkra. Még a jelenlegi nehéz piaci körülmények közt is átléptük az 1 millió darabos értékesítési határt, holott ezt csak 2020-ra tűztük ki célul. Ráadásul ezt a remek teljesítményt sikerült megkoronáznunk a hibridek értékesítési rekordjával, ami jól bizonyítja, milyen bizalommal viseltetnek az európai vásárlók a Toyota és a Lexus iránt. Több mint 74.000 darabos értékesítési eredményével a Lexus jó úton halad afelé, hogy 2020-ra elérje a 100 ezres darabszámot.” – fogalmaz Dr. Johan van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója az eredmények kapcsán.

Címkék:toyota, lexus

Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!