Lendületesen folytatná az Air France-KLM

Lendületesen folytatná az Air France-KLM
Fapados márkája építése és a többi brand jobb pozicionálása mellett üzleti fókusza változtatásával és szigorúbb költséggazdálkodással tervez a csoport.

A teljesítmény javítását célzó Transform 2015 elnevezésű stratégiai terv idén év végén lezárul a társaságnál, ennek folytatása a Perform 2020. A működés szintjén a terv a következő pontokra fókuszál:

  • Az utazási központok (hub-ok) forgalmát továbbfejlesztett termékekkel, erősebb fogyasztói fókusszal és a márkák jobb pozicionálásával növelnék. A partneri együttműködésekre koncentrálnak, ugyanakkor saját kapacitásaikat továbbra is konzervatívan, legfeljebb évi 1-1,5 százalékos mértékben fejlesztik.
  • Az európai szabadidős utazások növekvő piacán a Transavia diszkontlégitársaság-márkával erősítenének. A jelenleg két cégben – Franciaországban és Hollandiában – folyó működést további országokra is kiterjesztenék, 2017-re pedig százgépes flottával és több mint húszmillió utassal a vezető fapadosok közé kerülnének a kontinensen. Üzemi nyereséget 2018-tól várnak ettől az üzletágtól.
  • A közvetlen járatokat átstrukturálják, hogy 2017-re nullszaldós legyen ez az üzletág. A HOP! és az Air France közvetlen operációt egy üzleti egységbe szervezik.
  • A légi áruszállítást racionalizálják, a 14 teljes méretű teherszállítóból csak 5 marad meg 2016 végére, ezzel újra nyereségessé válhat a szolgáltatás. A nagygépek egy részére szükség van ahhoz, hogy ráhordják az árut az utasszállítók rakterében folytatott, önmagában nyereséges szállításra (ún. „belly cargo”), de a kapacitásnak a jövőben csupán 15%-át tennék ki, hogy a szektorra jellemző nagy volatilitás ne okozzon túlzott kockázatokat.
  • A karbantartási üzletág fejlődik és nyereséges, ezt a jövőben akár felvásárlásokkal is tovább erősítenék.
  • A kitűzött, évi 1-1,5%-os egységköltség-csökkentést a külső kiadások csökkentésén, a szigorúbb beruházási döntéseken és a beszerzési politika felülvizsgálatán túl profitközpont-szintű benchmarking folyamattal és hatékonysági tervezéssel is támogatnák.

Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!