Jó szendviccsel töm minket a kiváló évet záró SPAR

Jó szendviccsel töm minket a kiváló évet záró SPAR
Több mint 1,2 milliárd forintból építette fel új, SPAR enjoy. elnevezésű convenience üzemét a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. A vállalat üllői logisztikai központjának területén lévő létesítményben kezdetben naponta 4 tonna majonézes salátát és több mint 20 ezer szendvicset készítenek.

„A fogyasztói igények változásával az elmúlt években jelentősen megnőtt a kereslet az olyan élelmiszerek iránt, amelyek gyors, ugyanakkor minőségi, tartalmas étkezést jelentenek a rohanó hétköznapokon. A SPAR termékfejlesztései között fontos helyen áll a convenience, azaz a kényelmi termékek választékának bővítése. Ma már több mint 100 SPAR és INTERSPAR áruházban találkozhatnak a vásárlók a minőségi alapanyagokból készült hideg szendvics- és salátakínálatunkkal. Vásárlóink szélesebb körű kiszolgálása érdekében úgy döntöttünk, hogy ezeket a termékeket egy új, korszerű üzemegységben állítják össze munkatársaink a jövőben” – mondta Maczelka Márk kommunikációs vezető.

Az 1500 négyzetméteres üzem építése 2017 júliusában kezdődött. A zöldmezős beruházás költségvetése mintegy 1,2 milliárd forint volt, amelyből a technológia és a berendezések 300 millió forintba kerültek. A legmagasabb élelmiszerbiztonsági követelményeknek megfelelő létesítmény két csomagolósorral kezdte meg működését. A beruházást a SPAR saját erőből valósította meg és az első fázis ötven munkahelyet teremtett, az üzem második körös bővítése során pedig további szakképzett munkatársakat vesznek majd fel. A cég tervei szerint folyamatosan növekvő gyártási kapacitás mellett három éven belül már négy csomagolósoron készülnek majd a termékek az országos üzlethálózat számára.  Az üllői SPAR enjoy. convenience üzemben a legmodernebb technológiával, többféle kiszerelésben, 15 féle majonéz alapú saláta és 15 féle szendvics készül, a későbbiekben pedig a választék folyamatosan bővülni fog. A húskészítményt tartalmazó szendvicsekbe és salátákba a SPAR bicskei Regnum húsüzemében készülő minőségi termékek kerülnek. A hét öt napjára tervezett gyártás során naponta 4 tonna majonézes saláta és 20 ezer szendvics kerül majd az üzletekbe innen. A vállalat rövidtávú célja, hogy az ország az összes SPAR, City SPAR és INTERSPAR áruházát ellássa az Üllőn készülő minőségi termékekkel. A SPAR az enjoy. márkanév alatt a convenience üzemben gyártásra kerülő szendvicsek és saláták mellett további termékek bevezetését is célul tűzte ki olyan kategóriák égisze alatt, mint a salátaöntetek, a hűtött levesek, italok és tortaszeletek, valamint a kávék, a húskészítmények, a pékáruk, a sushik, illetve a probiotikus joghurtitalok. Ezen termékkategóriák bevezetésének oka a megváltozott fogyasztási szokásokban keresendő, ugyanis manapság egyre nő az igény a gyors és kényelmes étkezési lehetőségek iránt.

Nőtt a SPAR árbevétele 2017-ben

Az elmúlt évek tendenciáját folytatva tavaly ismét sikeres üzleti évet zárt a SPAR Magyarország: a forgalmi növekedésnek köszönhetően a vállalat piaci részesedése jelentősen emelkedett. 2017-ben belső folyamatai fejlesztése mellett folytatta a megkezdett beruházásokat: 4 új áruházat adott át, és 21 üzletet modernizált a vállalat. A tavalyi esztendő legnagyobb zöldmezős projektje Érden valósult meg, itt nyílt meg a 33. INTERSPAR hipermarket. A cég a 2017-es évben 562,5 milliárd forint forgalmat realizált, amely 8,9%-os növekedés az előző évhez képest. 2017. december 31-én 344 SPAR szupermarket, 33 INTERSPAR hipermarket, valamint 142 franchise üzlet tartozott az élelmiszerlánchoz.

Hálózatfejlesztés

Fejlesztési mérföldkő volt a 2017-es év: a vállalat országszerte 23 milliárd forintot fordított üzletei korszerűsítésére. Fókuszba kerültek az energiatakarékos műszaki megoldások, valamint több üzletben is SPAR to Go étterem nyílt. A tavalyi év legnagyobb projektje az Érden, az Iparos úti autópálya-csomópont közelében felépített, csaknem 7000 négyzetméteres, modern szolgáltatásokkal felszerelt bevásárlóközpont volt, ahol egy több mint 3000 négyzetméteres INTERSPAR hipermarket, SPAR to Go étterem és shopterület is helyet kapott. A 4,1 milliárd forintos beruházással a SPAR Magyarország 100 új munkahelyet teremtett.

Egymilliárd forintos korszerűsítés keretében újult meg az ezredforduló óta üzemelő zalaegerszegi INTERSPAR. A 4230 négyzetméteres eladótér skandináv belsőépítészeti koncepció szerint alakult át.

Összesen 2,5 milliárd forintból alakították át a tatabányai INTERSPAR-t. A mindössze 5 hónapos, rekordidő alatt megvalósult fejlesztés során az épület főfrontja transzparens, modern homlokzati megjelenést kapott és teljesen megújult a belső tér is. 2017-ben 19 SPAR szupermarket teljes körű felújítása is megvalósult.

Öt éves a SPAR partner program

Ötödik születésnapját ünnepelte a franchise program, melyhez a töltőállomásokkal és üzletekkel együtt 2017 végéig országszerte összesen 142 áruház csatlakozott. Az üzletág éves forgalma meghaladta a 35 milliárd forintot. Tavaly 26 új üzlet nyílt a franchise program keretén belül: 11 SPAR market (Budapesten 5, valamint Cegléden, Csólyospáloson, Üllőn, Zalaegerszegen, Diósdon, Székesfehérváron 1-1 üzlet), 6 SPAR partner (Budapesten 2, Cegléden, Siófokon, Miskolcon, Füzesgyarmaton 1-1 üzlet), 8 DESPAR – Lukoil shop (Budapesten, Dunakeszin, Érden, Keszthelyen, Balatonakarattyán, Pilisvörösváron, Gyöngyösön és Nagykanizsán) és 1 OMV - SPAR express Budapesten. A SPAR továbbra is várja a magánkereskedők jelentkezését a franchise hálózathoz az ország bármely pontjáról. A csatlakozás minden fél számára azonnali és kézzelfogható előnyökkel jár. Miközben a kiskereskedők az együttműködés során megtarthatják önállóságukat, a SPAR csoport széles áruválasztékával, minőségi termékeivel és számos szolgáltatásával – például logisztikai, helyi és országos marketing, illetve informatikai támogatás – segíti őket. A kis üzletek integrálása a SPAR franchise hálózatba a helyi lakosság számára is kedvező, hiszen a környékbeli, úgynevezett kényelmi boltok kínálata jelentősen bővül, többek között a SPAR széles saját márkás termékkínálatának köszönhetően. A SPAR Magyarország mindazon előnyöket, amelyekkel a hálózathoz csatlakozó kiskereskedők által üzemeltetett boltok rendelkeznek – például a kiszolgálás minősége, a vevőismeret, a vásárlókkal való személyes kapcsolat – hosszabb távon beépíti az üzleti kultúrájába, tovább emelve annak színvonalát.

Fejlesztések és oktatás a húsüzemben

A SPAR Magyarország az egyetlen saját húsüzemmel rendelkező kiskereskedelmi vállalat. A Regnum Húsüzem és Oktatóközpont 2017-ben ismételten sikeres évet tudhat maga mögött. Tavaly belső, technológiai fejlesztésekre több mint 370 millió forintot fordítottak. Ennek keretében főző-füstölő szekrényt vásároltak, új palettamosó berendezést üzemeltek be, valamint növelték a nedves hűtő kapacitását és bővítették a szeletelt termékek hűtve tárolásához szükséges volument. Mindezek mellett az oktatóközpontban is folyamatosan zajlottak a képzések, mintegy 400 – az üzlethálózatban dolgozó – munkatárs vett részt szakmai oktatáson.

Saját márkás SPAR termékek

2017 végére huszonhétre nőtt a saját márkával fémjelzett termékcsaládok száma, ezzel pedig 2700-ra a megvásárolható saját márkás termékek száma. Ezen termékek ma már szinte minden kategóriában elérhetőek a SPAR Magyarország üzleteiben. Fejlesztésükkor a vállalat a mindenkori piaci, fogyasztói igényeket veszi alapul, a számos különböző saját termékcsalád révén pedig ma már célcsoportonként tudja megszólítani a vevőket. A cég nemcsak a belső tartalomra, hanem az esztétikus csomagolásra is odafigyel. Fontos, hogy a friss és megnyerő külsőn túl az összetevők is egyértelműen fel legyenek tüntetve a csomagoláson. A SPAR évek óta nagy hangsúlyt fektet az egészséges életmód, és az ehhez kapcsolódó termékkínálat népszerűsítésére, valamint az ételintoleranciában szenvedő emberek segítésére. A SPAR üzleteiben 2016 októbere óta a glutén- és laktózmentes, a bio és speciális élelmiszereket, illetve a tudatos táplálkozás termékeit elkülönítve, színkódokkal és piktogrammokkal jelölve kínáljuk, ezzel is megkönnyítve a tájékozódást. A kiegyensúlyozott étkezés sokkal nagyobb szerepet játszik a mai felgyorsult világban, mint korábban, ezért a SPAR nem csak minőségi és ellenőrzött élelmiszereket biztosít, hanem a megfelelő étrend összeállításában is segít. A SPAR életmódváltó programjának központjában egy praktikus mobilalkalmazás áll. Azoknak nyújt segítséget, akik eddig még nem tették meg az egészségmegőrzés első lépéseit. A résztvevőket szakértők által összeállított étrendek, edzések és hasznos tanácsok támogatják céljuk elérésében.

Supershop: a legnagyobb törzsvásárlói program

Szép számokkal büszkélkedhet a SuperShop program 2017-ben is: a SuperShop kártyák száma 2017 végére meghaladta a 2,9 milliót. A legtöbb kártyát továbbra is a SPAR csoport áruházaiban használják, a törzsvásárlók köre pedig minden új üzlet megnyitásával tovább nő. A SPAR partner, SPAR market és OMV-SPAR express üzletnyitások jelentős szerepet játszanak a SuperShop kártyabirtokosok számának növekedésében. A bővülés további biztosítékát az új partnerek jelentik, tavaly négy cég csatlakozott a programhoz.

Marketingkampányok, hűségakciók

„Minőség. szeretem” szlogennel indított imázskampányt 2017-ben a vállalat, ami az üzletlánc alapértékeit hangsúlyozza, fő üzenetként a minőség jelenik meg benne. Az év során számos marketing aktivitás zajlott, kiemelkedett közülük a közösségi dal megalkotása a SPAR Verde ásványvíz jóvoltából. Az első fázisban a www.addaszavad.com weboldalon volt lehetőség megadni azokat a nyárral kapcsolatos szavakat, amiket a legkifejezőbbnek tartanak a fiatalok, majd ezekből Majka dalt írt, Partykarantén címmel. A SPAR Magyarország online megjelenése is igen meggyőző volt: megőrizte vezető szerepét a Facebookon a hazai kereskedelmi láncok között. A rendszeres közösségi média jelenléten túl az évet több rendhagyó online akció határozta meg és számos aktivitás zajlott a SPAR Életmód program keretében is. A 16 oldalas SPAR Életmód katalógust tavasszal adta ki a cég közel 2 millió példányban, emellett folyamatos volt a megjelenés a heti akciós újságokban, valamint elindult a 30 napos életmódváltó program ingyenes applikációja is. 2017-ben a SPAR hűséges vásárlói négy különböző – vásárláshoz köthető – pontgyűjtő akcióban is részt vehettek.

Középpontban a munkavállaló

A SPAR Magyarország kiemelkedő sikerei 2017-ben sem valósulhattak volna meg a dolgozók lelkiismeretes munkája nélkül. A vállalat 2017-ben 10 milliárd forint értékű bérfejlesztést hajtott végre. Ez a szám 2018-ban eléri a 9 milliárd forintot. A SPAR saját – választható béren kívüli juttatásokat tartalmazó - hűségprogram bevezetésével is a lojalitást kívánja honorálni. Ennek értelmében a vállalat valamennyi dolgozója, közel 13 ezer munkavállaló 2018-tól továbbra is megkapja az évi 100 ezer forintnyi készpénzes juttatást. Ezen felül azok, akik több mint egy éve a cég alkalmazásában állnak – a SPAR-nál eltöltött évek számától függően – éves szinten minimum 40, maximum 100 ezer forint béren kívüli juttatásban is részesülnek. Ebben az esetben a munkavállalók dönthetnek arról, hogy azt SZÉP-kártyán, vagy SPAR ajándékkártyán kívánják megkapni. Megmarad a dolgozók 13. havi juttatása is, amely egyedülálló a hazai élelmiszer kiskereskedelmi szektorban, valamint továbbra is él a dolgozói vásárlási kedvezmény, mely - az időszakoktól függően - 5-10% kedvezményt jelent az egyes vásárlások alkalmával. A saját üzletekben történő vásárlásokból kapott kedvezményen túl előnyös bankszámla- és biztosítási csomagok, alacsony mobiltelefon-előfizetési, valamint készülék-vásárlási díjak, kedvezményes üdülési, sportolási és szórakozási lehetőségek érhetőek el minden munkatárs számára. A 6-14 éves gyermekeknek nyári táborozási lehetőséget is kínál a cég, amelyet a vállalatnál dolgozó szülők többsége ingyenesen vehet igénybe.

Munkatársak képzése és utánpótlás nevelés a biztos jövőért

A SPAR Magyarország számára alapítása óta stratégiai fontosságú ügy a magas színvonalú gyakorlati képzés, ezért a vállalat – a munkatársak folyamatos képzése mellett – nagy hangsúlyt fektet a szakmai utánpótlás nevelésére is. A cégcsoport gyakorlati helyet biztosít kereskedelmi szakképzésben lévő tanulók részére, továbbá fogadja a kötelező szakmai gyakorlatukat teljesítő, nappali tagozatos főiskolai, egyetemi hallgatókat is. Az üzletláncnál a 2017/18-as tanévben közel 1000 tanulószerződéses tanuló tölti gyakorlatát, emellett a cég saját húsüzeme szakmai műhelyként is funkcionál, ahol húsipari termékgyártó tanulók részére gyakorlati lehetőséget biztosítanak a teljes képzési időre. A SPAR – a gazdasági társaságok közül – elsőként csatlakozott a duális főiskolai és egyetemi képzéshez. A tavalyi évben 15 duális gyakornok tanult a vállalatnál, ők a Szent István Egyetem és a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatói. Ezen túlmenően kiemelten fontos a belső karrierút biztosítása a már meglévő dolgozók számára, melynek keretében belső képzési rendszert is működtet a cég.

Címkék:gazdaság, spar

Bene Nikoletta

SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.

Németh Károly

Spar Magyarország

Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!