Hűségesek a vásárlók a magyar Praktikerhez

Hűségesek a vásárlók a magyar Praktikerhez
A barkáncslánc forgalmának közel ötödét adják a törzsvásárlók

Többszázezer törzsvásárlója van a Praktikernek, éves forgalmának közel ötödét adják a visszatérő és hűséges vásárlók, akik 50 százalékkal többet költenek, mint az átlagos vevők. Többezer mesterember jár rendszeresen a Praktikerbe. A magyar barkácsláncnál az egyik legkorszerűbb üzleti intelligencia rendszer támogatja a hűségprogramot.

A törzsvásárlói rendszer hazánkban is egyre népszerűbb marketing eszköz, amelyet számos áruházlánc alkalmaz vásárlási volumenének növelése, ügyfélköre megtartásának és bővítésének érdekében. A Praktikernél 2015 szeptemberében helyezték új alapokra a programot, amelynek köszönhetően a 2018-ra közel 30 százalékkal növekedett a törzsvásárlói létszám. A Praktiker Plusz törzsvásárlói program mögött kialakítottak egy új Business Intelligence rendszert, és idén februárban elindították a mobil alkalmazásukat is, így már közvetlenül a mobiltelefonról is érvényesíthetők a törzsvásárlói kedvezmények a digitális kártya használatával. A mobil alkalmazással a fő cél a lojális ügyfeleik vásárlói élményének növelése volt.

A vevőket tekintve, három jól elkülöníthető szegmens figyelhető meg a törzsvásárlói rendszerben. A laikusok, a hobbibarkácsolók és a szakemberek. Az elemzések szerint a szakemberek – vásárlói viselkedésük alapján – létszámukban közel 10 százalékban vannak jelen a rendszerben, mégis a törzsvásárlói forgalom majd 50 százalékát teszik ki, ezért a Praktiker kiemelt célcsoportként tekint rájuk.

"Amennyiben egy szakember éves nettó vásárlása 2 millió forint felett van, kérhet személyes kapcsolattartót, aki számos plusz szolgáltatással is támogatni tudja őt: ez lehet egyéni kiszolgálás és szaktanácsadás, teljes körű szolgáltatás a tervezéstől az áru kézhezvételéig, egyedi fizetési konstrukciók, házhoz szállítási szolgáltatások. Ez a Praktiker Prémium Plusz nagyvásárlói programunk" – mondta Burka Szilvia. A Praktiker marketing és online szolgáltatások vezetője hozzátette: Ez a lehetőség nemcsak vállalkozások és szakemberek számára elérhető, hanem egyszeri nettó 300 ezer Forint feletti vásárlás esetén magánszemélyek is megkaphatják lakás-, házfelújítás vagy egyéb építkezési projektek esetében.

A Praktikernél az elmúlt egy év vásárlásai alapján a nem akciós termékekből 3-5, de akár 10% alapkedvezményt is kaphatnak a törzsvásárlók, mindezeken túl a szolgáltatások árából, például a házhozszállításból is 20% engedményt kapnak. Évente 4-5 olyan extra törzsvásárlói akciós hétvégét is hirdet a Praktiker, amikor ennél nagyobb, akár 15% kedvezményt is kínálnak. A törzsvásárlói adatok birtokában pedig sokkal személyre szabottabb ajánlatokkal, akciókkal, kuponokkal tudnak a lojális vásárlóknak kedveskedni.

A Praktiker Magyarország meghatározó barkácsáruház-lánca, több mint 1400 embernek ad munkát. 1998-ban nyitotta meg első áruházát, jelenleg 20 üzletegységet működtet idehaza, webshopjában több mint 30 ezer féle árucikk elérhető.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!