Hová tartanak a BMW motorkerékpárok?

Hová tartanak a BMW motorkerékpárok?
Továbbra is prémium álmokat váltanának valóra, de már kisebb méretben és elektromos hajtással is.

Peter Schwarzenbauer, a BMW-csoport igazgatótanácsának tagja és Stefan Schaller, a BMW Motorrad elnöke első ízben számoltak be a BMW motorkerékpár-stratégiájáról. 1923-ban a márka a kétkerekűekkel kezdte pályafutását, melyhez 1929-ben csatlakozott az első autó, és csupán az ötvenes években került át a fókusz az utóbbi kategóriára – miközben a motorkerékpár-gyártás is fennmaradt, a német márkagyártók közül egyedüliként.

Az évek során a BMW legfontosabb szegmensévé az 500 cm3 feletti prémiumgépek váltak – ebben az osztályban 26 országban piacvezetők -, azonban a válságot követően a szegmens évi 1,6 millió darabos globális értékesítése 860 ezer darabra csökkent, és nem is számítanak rá, hogy érdemi növekedés következne be. Ezért, hogy az eddigi növekedési ütemet fenntartsák, és a 2014. évi kibocsátást 2020-ra 50 százalékkal megnövelve elérjék a 200 ezer darabos értékesítést, új stratégiai irányokat követnek.

A márka alapértékei – a hagyományok tisztelete, a felejthetetlen élmények, a képviselt életstílus, valamint a kiváló minőség és a magas értéktartás – nem változnak, mint ahogy megmaradnak az eddigi használati szegmensek – sport, túra, roadster, kaland, retro és városi mobilitás – is. Az eddigi innovációk folytatásaként a következő újdonságokat jelentették be:

  • a 2013-ban bemutatott, modern technológiájú, személyre szabható retro (Heritage) R nineT modell alapján teljes modellcsaládot kívánnak létrehozni, elsősorban az Egyesült Államok piacára célozva. (A nyitóképen a család új tagja, a Scrambler.)
  • 20 éves szünet után felélesztették a sport-túra szegmenst az R 1200 RS-sel
  • folytatják – részben az anyavállalat tudására építve – az elektromos járművek fejlesztését
  • a városi mobilitást szolgáló óriásrobogókból már megjelent a friss széria, a C 650 Sport és a C 650 GT
  • az ennél kisebb – 125 és 500 cm3 közötti – kategóriába is belépnek, a fiatalok, kezdő motorosok, valamint a gyorsan növekvő ázsiai és dél-amerikai piac kiszolgálása céljából
  • az új kategória első motorja a G 310 R, amelyet a prémium minőség biztosítása érdekében Berlinben terveztek, viszont a versenyképes költségek elérése érdekében az indiai TVS Motor Companyval együttműködve, egy frissen épült Bangalore-i üzemben gyártanak – ez a BMW Motorrad negyedik termelőegysége a világon.
Az új G 310 R

Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!