Digitalizál a McDonald’s

Digitalizál a McDonald’s
Online zenével, hűségprogramokkal és mobilon keresztüli rendeléssel is kísérletezik a gyorsétteremlánc.

A folyamatok Atif Rafiq digitális főnök tavaly őszi érkezését követően gyorsultak fel a McDonald’s-nál, és a most előkészítés alatt álló számos projekthez felsővezetői szinten is új embereket keresnek. A digitális csapat – digitális igazgató, termékigazgató, zene- és szórakoztatási igazgató - az Egyesült Államokban működne, szoros kapcsolatban a cég IT divíziójával. Az eddig megjelent álláshirdetések alapján elsőként az online zene lehet a fókuszban, de a pontos menetrend a megfelelő jelöltek kiválasztása után dől el. A McDonald’s mindenesetre már a Szocsi Olimpiai Játékok idején, a Music Dealers ügynökséggel kötött megállapodása idején kifejezte, hogy nagyobb hangsúlyt helyezne a zenére és a szórakoztatásra.

A másik irány az e-kereskedelem és a mobilon keresztüli rendelés. 2013-ban Amszterdamban már futtattak egy mobilkuponos pilot projektet, idén Amerikában pedig egy klikkelj-és-vedd-fel szolgáltatással kísérleteztek.

A cég egy hűség-központú terméktervező álláshirdetést is megjelentetett, megerősítve a hűségprogram fejlesztéséről szóló, régóta terjedő híreszteléseket. Tavaly októberben a Front Flip mobilmarketing ügynökséggel már futtattak egy elektronikus hűségprogramot, válaszul arra a kihívásra, hogy az amerikai fiatalok egyre nagyobb számban fordulnak el a McDonald’s-tól. A csapatot a Ticketmastertől a napokban átigazolt Julia Vander Ploeg, amerikai digitális alelnök vezetheti majd.

A digitális terület idén került a cég stratégiájának fókuszába. Azt követően, hogy a válság időszakában bevallottan a rövidtávú profitra koncentráltak, most arra készülnek, hogy a fogyasztói ismereteket hatékonyabban váltják majd cselekvésre, és a márka nemzetközi ismertségét is erősíthetik.

(Forrás: Marketing Week)


Neulinger Ágnes

Corvinus Egyetem

Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!