Bevásárlóközpontok újgenerációs stratégiával

Bevásárlóközpontok újgenerációs stratégiával
A két budapesti és négy vidéki bevásárlóközpontot irányító Klépierre Magyarország újszerű stratégiájának köszönhetően várakozáson felüli eredményekkel zárta a 2016-os évet. A vállalat nemcsak a bérlői mix és a szolgáltatások kialakításánál, hanem a kommunikáció tervezésénél is az Y és Z generáció minél magasabb elérését helyezte a középpontba.

Új, a fiataloknak szóló márkák a portfolióban

Már a 2015-ös év végén megkezdődött a bérlői-mix újrapozícionálása, amikor a lengyel LPP-vel való sikeres szerződéskötésnek köszönhetően négy új márka, a Sinsay, a Mohito, a House és a Cropp nyitott üzletet a Corvin Plazában, valamint a Reserved is megújította, illetve jelentősen ki is bővítette az üzletterét és kínálatát, a Corvin, a Duna és a Miskolc Plazában egyaránt. A 2016-os év egyik legnagyobb eseménye a Corvin életében, hogy a Decathlon december 3-án megnyitotta második, belvárosi koncepciója alapján kialakított üzletét, amely közel 2000 m2-en várja a sportszerek iránt érdeklődőket. A Győr Plazában több mint 1000 m2-es Casino nyitotta meg kapuit a szerencsejáték kedvelői előtt 2016-ban. A bérlői mix kialakításánal a fő szempontok, hogy a legifjabb, néhány éven belül jelentős vásárlóerőt képező fiatalok is megtalálják az igényüknek megfelelő termékeket, valamint olyan kínálat is megjelenjen a belvárosi és akár vidéki egységekben is, melyek korábban csak az agglomerációban, illetve külső kerületekben, voltak elérhetőek.

Erőteljesebb online jelenlét

Az új termékkínálat bemutatásához és az új generációk megszólításához szükség volt a kommunikációs eszközök kiterjesztésére is. A 2016-ra teljesen újragondolt kommunikációs mixben lényegesen nagyobb hangsúlyt kapott az online kommunikáció, amelyen belül számos új eszköz kapott helyet. Ennek köszönhetően nem csak a plázákba látogatók száma tudott növekedést produkálni, hanem a bevásárlóközpontok weboldalain és közösségi oldalain is jelentősen megnőtt az érdeklődők száma. Mind a Corvin, mind a Duna Plaza weboldalán közel 15 százalékos növekedés látható a látogatók számában az egy évvel korábbi eredményekhez képest, az oldalon végzett munkamenetekben pedig több mint 20 százalékos a bővülés. A megújult stratégiának köszönhetően a Corvin Plaza esetében 36 százalékkal, a Duna Plaza esetében pedig 21 százalékkal növekedett az organikusan az oldalra látogatók száma, de a vidéki bevásárlóközpontok is hasonló növekedés tapasztalható.

„A bevásárlóközpontokban és a weboldalakon tapasztalt látogatószám növekedés egyaránt azt mutatja, hogy 2015 év végén jól jelöltük ki az új irányokat. A 2017-es évben is természetesen ugyanezt a lendületet szeretnénk tartani” - mondta el Polgári Noémi, országos marketing vezető.

Meggyőző eredmények

A fent bemutatott megújulásnak köszönhetően a hat bevásárlóközpont – a 2016 áprilisig tartó vasárnapi zárva tartás ellenére is – látogatószám növekedést tudott produkálni a 2015-ös év hasonló időszakához viszonyítva. A plázák üzletkihasználtságát tekintve is jelentős növekedés látható: az üres területek m2-e közel egyharmadával csökkent, és összesen több mint 5000 m2 új területet adtak bérbe 2016-ban a Klépierre bevásárlóközpontokban. A bérlői forgalom összességében 12 százalékkal növekedett, az egy évvel korábban is bérlői státuszban lévő üzletekre szűkítve pedig 7 százalékos a növekmény az előző év ugyanezen időszakával összehasonlítva.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!