Bemutatkoztak 2018 fesztiválborai

Bemutatkoztak 2018 fesztiválborai
„Jó adag határozottság, csábos mosoly, egy csokor virág és egy kis parfüm”: idén is a Borháló lesz a vendéglátó egységek kizárólagos borbeszállítója a Sziget Kft. nyári rendezvényein. A tisztán is élvezetes vagy szikvízzel lazítható fehér és rozé alapbor, valamint a fesztiválok vörös cuvée-je a Borháló és a Dubicz Borászat közös alkotása, a reprezentatív tételekből összeállított palackos szortiment pedig közös válogatás.

Az öt nagy nyári Sziget-fesztivál – a Volt, a Balaton Sound, a Sziget, a B.my.Lake és a Strand Fesztivál – rendezvényein a vendéglátó egységek kizárólagos borbeszállítója 2018-ban is a Borháló Borkereskedés.

„A Borháló szokás szerint arra törekedett, hogy egyedi karakterű, tisztán és fröccsben is élvezetes, fiatalos, a hazai hagyományoknak és a nemzetközi ízlésnek egyaránt megfelelő fesztiválborokat hozzon létre. Idén a Mátrai borvidék feltörekvő pincészetére, a Dubicz Borászat és Szőlőbirtokra esett a választásunk, velük építettünk ki együttműködést. – mondja Kathona Krisztián, a Borháló beszerzési igazgatója. – Ez a partnerség ráadásul nagyon szoros, túlmegy a szokványos pincészet–kereskedő kapcsolaton, hiszen egyesítettük szakértelmünket, és közösen alkottuk meg a Sziget alapborait, illetve együtt válogattuk ki a rendezvényeken kínált palackos szortimentet” – hívja fel a figyelmet Kathona.

A Borhálónak az elmúlt két év szigetes tapasztalatai mellett a cég által szervezett évi mintegy ezer borkóstoló visszajelzései, valamint az országos bolthálózatból és a vendéglátós (HORECA) partnerektől érkező információk is segítenek a vásárlói igények letapogatásában. E tapasztalatokból kiindulva Kathona Krisztián és a Dubicz birtokigazgatója, Krizsai József közösen alkotta meg az idei Sziget-fesztiválok csapra szánt borait. A fehér alapbor „Sziget White 2017 – for the cool ones”, a rozé „Sziget Rosé 2017 – for the ones in love" fantázianéven kerül forgalomba.

„A fesztiválboroknak üdének, karakteresnek, fiatalosnak kell lenniük, akkor igazán jók, ha mindenki talál bennük valami szerethetőt – avat be a részletekbe Dunai Bernadett, a borászat társtulajdonosa. A Mátrai borvidéket képviselő Dubicz márkaneve nagyon jól cseng a szakmát jobban ismerő borrajongók számára; a számos hazai és nemzetközi elismerés bátorított minket arra, hogy egy olyan heterogén közönség elé lépjünk, amely a minőség kérdésében egységesen magas szintet vár el.”

Az idei fehér alapbor gerincét egy „jó adag határozottság”, vagyis kétötöd rész sauvignon blanc adja. A fürtök egy részét nagyon korán szüretelték, innen származnak a citrusos, zöldalmás, vágott füves aromák, élénk savak. A fajtából a második tételt a szüreti időszak közepén szedték: ez érettebb gyümölcsösséget kölcsönöz a bornak. A maradék háromötöd részt három fajta adja egyforma arányban: a chardonnay kissé vajas, gömbölyded teste „csábos mosollyal” hívogat, a pinot blanc „egy csokor virágot” dob a cuvée-be, s hogy a végeredmény ne maradjon túl szikár, készítői „egy kis parfümmel” – muscat ottonellel – is meghintették. A Sziget White alkoholtartalma 12,5 százalék.

A rozéfröccsök az eladott mennyiséget tekintve az utóbbi években nemcsak felzárkóztak a fehér fröccsféleségek mellé, hanem le is körözték őket. Az alkotók a Sziget Rosé esetében is intenzív, illatos alapborra törekedtek, amit derekas savak támasztanak meg ebben a 12 százalékos alkoholtartalmú fesztiválborban. A piros bogyós gyümölcsök a háromötöd rész pinot noirból származnak, a savak és a teltebb szín felelőse a kétötöd rész kékfrankos.

A két alapbort hűtve, oxigéntől elzárva, acéltartályokban tárolják a pincészetben. Annak érdekében, hogy a gyors kiszolgálást biztosító csapológépekből mindig hibátlan, üde, zamatos nedű kerüljön a fesztiválozók poharába, a Borháló a rendezvények ideje alatt 10 literes bag-in-box, vagyis zsákos-dobozos kiszerelésben frissen letöltve, rugalmasan szállítja az alapborokat a helyszínekre.

A Sziget vég nélküli buli, de akadnak meghitt pillanatok, kiadós beszélgetések is, amikhez jobban illik „valami komolyabb”. A rendezvények vörös alapbora egy gyümölcsös, barrique-jegyeket mutató 2016-os cabernet franc-kékfrankos házasítás, ami 0,75 literes normál palackban lesz kapható „Sziget Red 2017 – for the hot-blooded" néven.

„Gondoltunk azokra a fiatal szigetlátogatókra is, akik most jönnek először Magyarországra, és ez az első találkozásuk a magyar borokkal – magyarázza Kathona Krisztián. – A Dubicz Borászat minőségi palackos szortimentje („1014 Irsai Olivér 2017”, „1014 Sauvignon Blanc 2017” és „1014 Chardonnay 2016”) biztosan utat talál majd a nemzetközi közönséghez, ízelítőt adva a magyar borkészítés legszebb hagyományaiból.”

A Borháló a 2018-as nyári szezonban nem csupán a Sziget-fesztiválokon működik közre: a kereskedést vendéglátóhelyek és további rendezvények választották beszállító partnernek. Ezek közül kiemelkedik az EFOTT, vagyis az Egyetemisták és Főiskolások Országos Turisztikai Találkozója, ami július 10-én kezdődik Velencén.

Fontos a fesztivál-értékesítés

A Borháló 2017-ben 785 ezer liter bort adott el, ezen belül 4,5 százalékot, 35 ezer litert tett ki a fesztiválokon történő értékesítés. A Sziget-rendezvényeken stabilan őrzik vezető szerepüket a rozék az összes vendéglátóhelyi eladás 52 százalékával, a fehér az előző évi 45 százalékról az összmennyiség egyharmadára esett vissza, a vörösborok dinamikus térnyerése viszont folytatódott. A Borháló az idei rendezvényeken az egy főre jutó fogyasztás további növekedésére számít.

A Borháló Borkereskedés öt éve azzal robbant be a köztudatba, hogy kiváló borokat hozott a piacra nagyobb kiszerelésben, nagyon jó áron. Kínálatában Magyarország legkiválóbb borászatainak minőségi tételei éppúgy megtalálhatók, mint az exkluzívan forgalmazott saját felfedezések, az utóbbi időben pedig megjelentek a kereskedések polcain és a fesztiválok kínálatában a partnerborászatok és a társalapító Kathona Krisztián közös alkotásai.

A partnerek és a vásárlók bizalmát jelzi, hogy a palackos borok aránya a bolti értékesítésben 2016 után 2017-ben tovább nőtt. Jelenleg a Borháló rendelkezik Magyarország legnagyobb másfél literes magnumpalackos kínálatával – a kiszerelés egyesíti az esztétikus megjelenés és a gazdaságos csomagolás előnyeit.

A Borháló az üzletekben széles választékkal és helyszíni tanácsadással segíti, hogy minden vevő megtalálja a neki tetsző bort, és elégedetten távozzon. Ha valaki mégis „mellényúl”, életbe lép a Borháló-cseregarancia: a vásárlás helyére visszavitt bort a kereskedő minden teketória nélkül kicseréli a vevő ízléséhez közelebb álló tételre.

 

 


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!