Az Unicumnak és Magyarországnak is innovatívnak kell lennie

Az Unicumnak és Magyarországnak is innovatívnak kell lennie
Bemutatták a Zwack Unicum legújabb reklámfilmjét, amelyben a márka és Magyarország közös történelmének jelenetei elevenednek meg egy fantáziavilágban.

Az Unicumhoz nyúlni mindig nagy kihívás: sok mindenkihez szól és mindenkinek jelent valamit – mondja Zwack Izabella. Azt viszont megtapasztalták, hogy ha valaki a múzeumban megismeri a márka és a család történetét, valamint annak kapcsolódását a magyar történelemhez, onnantól másképp gondol a márkára. Ebből született a reklámfilm alapötlete is: 45 másodpercben, szórakoztató módon elmesélni a történelmet, középpontba állítva a márka és a család által is vallott értékeket, az akaraterőt, a küzdőszellemet, a kitartást, a szenvedélyt és az alkotási vágyat.

Az üzletasszony elmondta azt is, irritálni szokta, amikor egyes márkák erőltetett hátteret találnak ki maguknak, vagy amikor a szlogenek és történetek felcserélhetőek. Ők szerencsések, hiszen a gazdag sztori adott, ráadásul – sajnos – nincs túl sok magyar márka, amely a több mint két évszázados történetbe behelyettesíthető lenne.

Az egyes jelenetek nem feltétlenül konkrét eseményeket ábrázolnak, kitalált és a részletekig korhű elemek keverednek bennük. Egy olyan fantáziavilág elevenedik meg a filmben, amelynek van alapja, mint például a dunai vizák vagy Hajós Alfréd figurája, nem beszélve a szabadságharcról. Minden megtekintéssel új részletek fedezhetőek fel a zömmel számítógéppel generált hátterekben is. A megvalósítást és a látványvilágot befolyásolta a megrendelő innovációra törekvése is. „Az Unicumnak és Magyarországnak is muszáj innovatívnak, modernnek, kortársnak lennie” – mondta erről Zwack Izabella.

Tihanyi Péter (ACG) azt emelte ki a hosszú közös munkából, hogy ezúttal a kreatív ügynökségnél is elszakadtak kissé a hagyományos sémáktól. Megvolt persze a stratégia és az üzenet a háttérben, de saját magukat is fel kellett szabadítaniuk, hogy igazán átütő munka születhessen.

Bergendy Péter, a film rendezője – aki már 1997 óta dolgozik Unicum-reklámfilmeken, és az előző, nagysikerű munkát is ő készítette – a nyolc óra munka modellben gondolkodott, így három egyenlő súlyú részt kapott a harc, a sport és a szórakozás. Kihívást a megfelelő stílus megtalálása jelentett, valamint az előző film felülmúlása mondanivaló és látvány tekintetében.

A film mától érhető el a YouTube-on, 15-én debütál a televízióban, valamint mozireklámként is látható lesz.

A Zwack Unicum Nyrt. marketingigazgatójával, Márfi Mártával készült idei interjúnk itt olvasható.

(A nyitóképen Csiszár Jenő, mint moderátor, Zwack Sándor, Bergendy Péter, Zwack Izabella és Tihanyi Péter a reklámfilm sajtóbemutatóján.)


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!