Arculatot és logót váltott a TASZ

Arculatot és logót váltott a TASZ
A változtatás hátterében nem csak a kreatívanyagok frissítésének szándéka, de a civil szervezet különböző ügyeiben érdekeltek hatékonyabb megszólítása is áll.

Az arculatváltással azokat is szeretnék elérni, akik ismerik a szervezetet, de cél, hogy mások figyelmét is felkeltse, azok is felfigyeljenek a TASZ-ra, akik eddig nem hallottak róla. Az imázsváltás célja, hogy az arculati anyagok tükrözzék: a TASZ egy erős, lendületes emberi jogvédő szervezet, amely 1994 óta dolgozik azon, hogy bárki megismerhesse alapvető emberi jogait, és érvényesíthesse azokat a hatalom indokolatlan beavatkozásaival és mulasztásaival szemben.

Az egységes arculat és az új logó következetes használata segíti majd, hogy a TASZ sokszor más-más területeket érintő, de végső soron egy irányba tartó programjai beazonosíthatóak, a szervezethez köthetőek legyenek.

A TASZ új logójában a tervező, Hitka Viktória a szervezet nevének betűit és egy könnyen felismerhető grafikus elemet - a szócsövet - építette egybe. A szócső erős metafora: azt szimbolizálja, hogy a TASZ kihangosítja azt, ami nem hallatszik, hangot ad annak, amit elhallgattak, illetve beszél azok érdekében, akiknek erre nincs lehetőségük és segítségre volna szükségük.

A logó grafikailag balról jobbra emelkedik, ezzel pozitív benyomást kelt. Az arculat alapszíne a TASZ korábbi megjelenését nem teljesen elvetve szintén narancssárga, ám annak egy naposabb, fényesebb, ragyogóbb változata. A narancs mellett a különféle kreatívanyagokon megjelenik még a színpalettában a zöld, a kék és a szürke, amitől az arculat friss és figyelemfelkeltő lesz - illetve például egy póló esetében a design magunkon is viselhető, „mai”.
A különböző kreatívanyagokon megjelenő fotókat a grafikus a Fortepan szabadon elérhető képtárából válogatja - a TASZ szellemiségének megfelelően -, ezzel is jelezve, hogy a jogvédelemnek és a szólásszabadságnak Magyarországon van története, annak vannak fontos állomásai és ezt a hagyományt a TASZ szem előtt tartja. Ugyanakkor a friss arculati elemekkel a kreatív koncepció mégsem lesz régies - ahogyan a TASZ is a jövőben gondolkozik. Pont ellenkezőleg: a legfrissebb design trendeket követi.

A TASZ új arculata nemzetközi környezetben is kitűnik majd a hasonló tevékenységet végző civil szervezetek kreatívanyagai közül, mert a szócső szimbólum, valamint az erőteljes színhasználat teljesen egyedi. A szervezet megannyi külföldi konferencián van jelen, ahol aktívan építi kapcsolathálózatát és ezen keresztül hozza Magyarországra is a know-how-t és a jó gyakorlatokat.

A TASZ összes újonnan készülő kreatívanyaga letisztult és az arculati kézikönyv pontos utasításai által tervezett lesz a jövőben.

Az új arculat legelőször a december 4-ei Téli TASZ bulin mutatkozik be a Gödör Klubban.
A 2015 decemberében elkészült kreatívanyagok: molinó, roll-up, névjegykártyák, merchandising anyagok (vászontáska és póló), a szervezet online platformjainak skinjei, a szlogenpecsét és imázsfilm.

Az új arculat bemutatását erősítendő a TASZ előrukkolt egy imázsfilmmel is, a civil szervezet szlogenjére fókuszálva: “Joggal vagy szabad!”. A TASZ egy olyan, körülbelül egy perces videót szeretett volna, amelyben a szlogen kettős jelentése megjelenik: a szabadság alapvető emberi jog; másrészt, a szabadság nem áll önmagában, vannak korlátai és gyakorlásának feltételeit meg kell teremteni - itt jön képbe a TASZ. Az alkotók célja az volt, hogy mindezt elmagyarázva a végeredmény ne legyen sem didaktikus, se unalmas, és az egész szpot vidámságot, energiát, életet, frissességet sugározzon.

Hitka Vikit a TASZ-osok a MONDO csodaszép illusztrációinak megtervezése miatt választották ki az arculat kialakítására. A MONDO kártyajáték célja, hogy a fogyatékos gyerekek tanuljanak azokról a veszélyes helyzetekről, amelyeket el kell kerülniük vagy amelyekben meg kell védeniük magukat. A kártyajáték konkrét helyzeteket mutat be, és gyakorlati útmutatást ad abban, hogy mit kell csinálni.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!