Akarsz a nyakláncoddal fizetni?

Akarsz a nyakláncoddal fizetni?
Az egyérintéses kártyák elsöprő sikere a magyarok körében is megteremtette az igényt a viselhető fizetési technológiák iránt.

A Mastercard friss kutatása szerint az európaiak egynegyede (24%) már szeretne okosórával, karkötővel, kulcstartóval, vagy egyéb viselhető eszközzel fizetni. A magyar megkérdezettek 27 százaléka nyitott az új fizetési technológiára.

A Mastercard és Maestro kártyákkal egyérintéssel végrehajtott fizetések összege az elmúlt évben 145 százalékkal nőtt, és Európában is egyre többen fizetnének viselhető eszközök segítségével. A folyamatos bővülés mellett évről évre egyre jobb az innovatív eszközök fogyasztói megítélése. Legnagyobb mértékben a visszaélésektől való félelem csökkent (-24%). Ennek visszaesése Hollandiában (-41%), Spanyolországban (-33%), és az Egyesült Királyságban ( 31%) volt a legjelentősebb.

Az ABN AMRO Bank együttműködésben a Mastercarddal az egyik első európai szolgáltató, amely lehetővé teszi ügyfelei számára, hogy a folyószámlájukhoz kapcsolt viselhető eszközök segítségével a világon bárhol tudjanak fizetni. A kibocsátást megelőző teszt során, melyben 500 fő vesz részt, a felhasználók megtapasztalhatják, hogy milyen egy gyűrű, egy óra, egy karkötő vagy egy kulcstartó segítségével kiegyenlíteni a számlát. (A teszt indulásáról készült videó itt érhető el.)

„Egyérintéses fizetésben Európa a világ élén jár, a technológia elsöprő sikere pedig megteremti az igényt az egyre kényelmesebb fizetési módok iránt” – mondta Paolo Battiston, a Mastercard digitális fizetésekért és fejlesztésekért felelős ügyvezető alelnöke. „A vásárlók egyérintéses technológiába vetett bizalma nagyobb, mint bármikor ezelőtt”- jelentette ki Battiston. „A fogyasztók már szeretnék megtenni a következő lépést a viselhető eszközök irányába. A holland bankkal folytatott teszt éppen ilyen digitális előrelépést jelent a felhasználóknak.”

Az egyérintéses elfogadóhelyek száma Európában tavaly 42 százalékkal nőtt, a fizetési műveletek 38 százaléka pedig ma már ezzel a technológiával történik. Hollandiában a terminálok 80 százaléka alkalmas egyérintéses fizetésre, az ABN AMRO szerint az országban a fizetések több mint fele egyérintéssel történik.

„Eljött az idő, hogy felhagyjunk a körülményes fizetéssel és a viselhető fizetési technológiákon keresztül egy új, jobb fogyasztói élményt kínáljunk felhasználóknak” – mondta Yvonne Duits, a holland ABN AMRO fizetési termékekért felelős vezetője. “Fontos számunkra, hogy ügyfeleinknek kényelmes és személyre szabott fizetési megoldást kínáljunk.”

A Mastercard célja, hogy a következő 5 évben az egyérintéses technológia legyen világszerte az általánosan elfogadott fizetési mód.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!