A Samsung a legjobb ázsiai márka

A Samsung a legjobb ázsiai márka
A Campaign Asia-Pacific és a Nielsen kutatása a bizalmat és a márkák hírnevét vizsgálta.

A kutatás 14 kategória márkáira kérdezett rá a régió 13 országában. Az egyes államokban 400 válaszadót kérdeztek meg, kivéve Indiát (800 fő) és Kínát (1200 fő). A megkérdezetteknek minden kategóriában meg kellett jelölniük a „legjobb” és a „második legjobb” márkát a beléjük vetett bizalom és a hírnevük alapján.

Az élmezőnyt dominálták az elektronikai márkák. A Samsungot a Sony követi, az Apple 4., a Panasonic 5., az LG 7., a Canon a 8. helyen áll. A legmagasabbra rangsorolt nem-elektronikai márka a Nestlé, a dobogó harmadik fokán. A Nike a 6., az adidas a 10., és a tíz legjobb közé bejutott még a Chanel prémium divatmárka a 9. pozícióban.

Érdekesség, hogy míg a Samsung a legtöbb országban vezette a listát, Vietnámban második, Tajvanon pedig negyedik lett, eközben Japánban az első százba sem került be.

A kutatók néhány újonnan belépő, illetve gyorsan növekvő márkára is felhívták a figyelmet. A kínai okostelefon-márkák, a Xiaomi és a Huawei a 804.és 904. helyen nyitottak, míg a WeChat üzenetküldő applikáció egyből a 405. lett. A japán üzenetküldő Line 81 pozíciót javítva a 213., ebben komoly szerepe van annak is, hogy bekerült az Apple Watch applikációi közé. Az ázsiai piacokon erős japán Uniqlo divatmárka 63 helyet emelkedve a 175. A kínai technológiai óriás Lenovo 25 helyes javulással az 53., és a Motorola felvásárlása, valamint agresszív tablet-piaci célkitűzéseik tükrében további fejlődés várható.

(Forrás: WARC, fotó: Samsung)


Büttl Krisztián

Magyar Telekom

Uhri László

FKF innovációs vezető

Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!