A Pick és a Rába a hazai márkalista élén

A Pick és a Rába a hazai márkalista élén
A GfK kutatása szerint a magyar háztartások 74 százalékának fontos, hogy ha csak lehet, magyar terméket vásároljon.

Ötödik alkalommal osztották ki a MagyarBrands díjakat a hazai márkáknak. A toplista elkészítéséhez kapcsolódóan kutatást is végeztek. A GfK Háztartáspanel felméréséből kiderült: a magyar háztartások 74 százalékának fontos, illetve rendkívül fontos, hogy ha csak lehet, magyar terméket vásároljon.

A válaszok alapján a magyar termék három legfontosabb kritériuma, hogy

  • teljes egészében helyi alapanyagokból készüljön az adott termék (a háztartások közel 90 százaléka szerint),
  • kizárólag magyar munkaerő bevonásával állítsák elő (a háztartások több mint fele szerint),
  • magyar tulajdonban lévő vállalat gyártsa (a háztartások 40 százaléka szerint) a fogyasztási cikket.

A program elindítása óta eltelt öt évben a díjazott márkák nagy része a hazai FMCG-piac (27 százalék) képviselője; a hazai kulturális élet valamely területén tevékenykedik (14 százalék), illetve valamilyen szolgáltatást kínál (10 százalék).

MagyarBrands fogyasztói márkák toplistája, 2014 (márka, pontszám)

  1. Pick 95,91
  2. Herend 95,14
  3. Herz 94,98
  4. Gyulai 94,20
  5. Budapesti Operettszínház 93,45
  6. Gundel 92,85
  7. Hollóházi Porcelán 92,47
  8. Kalocsai Paprika 92,43
  9. IBUSZ 92,28
  10. Unicum 91,96

MagyarBrands üzleti márkák toplistája, 2014 (márka, pontszám)

  1. Rába 95,05
  2. Zwack 92,96
  3. Richter Gedeon 92,38
  4. Videoton 91,97
  5. Főgáz 87,69
  6. MTI 86,23
  7. Hungerit 84,08
  8. Díjbeszedő 83,94
  9. FŐTÁV 83,90
  10. Szarvasi 83,90
  • Az év fogyasztói márkája: Pick
  • Az év legelismertebb fogyasztói márkája: Herend
  • Az év legdinamikusabb fogyasztói márkája: Sziget
  • Az év legsikeresebb új fogyasztói márkája: ClassFM
  • Az év üzleti márkája: Rába
  • Az év legelismertebb üzleti márkája: Zwack
  • Az év legdinamikusabb üzleti márkája: Erzsébet-program
  • Az év legsikeresebb új üzleti márkája: TERRÁN

A MagyarBrands Gyermekekért különdíjat 2014-ben a Mosoly Alapítvány, a MagyarBrands Kultúráért különdíjat a hungarIKON gyűjtemény, a MagyarBrands innovációs különdíjat a Tresorit nyerte el.


Bognár Tamás

PanMedia Western

Dörnyei Otília

GfK Hungária Piackutató Intézet

Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!