A GM megerősíti európai márkastratégiáját

A GM megerősíti európai márkastratégiáját
2016-tól a GM az európai mainstream autópiacon az Opel (az Egyesült Királyságban Vauxhall) márkájára fog koncentrálni, a zömmel koreai eredetű, középárfekvésű Chevrolet-k forgalmazását beszünteti.

A Wall Street Journal cikke szerint a lépés nyomán a vásárlók letisztult profilú márkákkal fognak találkozni az óriáscég kínálatában, és a házon belüli kannibalizáció is csökken.

Az amerikai márkanév alatt ezentúl csak ún. ikonikus autóikat (pl. a Corvette) fogják kínálni. Az egyedüli kivétel az orosz és FÁK piac, ahol a márkanév túl erős a megszüntetéséhez. Ezzel párhuzamosan a Cadillac márkával (újabb) kísérletet tesznek az öreg kontinens meghódítására: a következő három évben a számos új termék mellett az európai kereskedőhálózatot is felfejlesztik.

A lépést a márkaszempontokon kívül az európai gazdaság és autópiac nehéz helyzete is indokolja. A Totalcar idézi a GM alelnökét, aki szerint „a Chevrolet pénzügyi eredménye Európában elfogadhatatlan volt, piacrészesedésük alig egy százalék, és az elmúlt két évben csak csökkentek az eladások”.

(Fotó: General Motors)


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!