Márkaépítés 2014

2014. május 29. Larus Rendezvényközpont

Tartalmas márkák

A 2013-as, első Márkaépítés konferenciát az a szándék hozta létre, hogy a válság által megtépázott, a negyedéves célok és az azonnali haszonnal kecsegtető kereskedelmi akciók árnyékában küzdő márkaépítés, a hosszú távú gondolkodás és befektetés létjogosultságát igazolja. Ugyanakkor cél volt az is, hogy a csillogás és a divatok mellett-helyett a valóban működő, értékteremtő megoldásokat mutassuk be. A multinacionális nagyvállalatoktól és hazai kkv-któl érkező 200 résztvevő igazolta, hogy az elképzeléseink helytállóak.

Idén is a tavalyiak szellemében, de újabb témákat és szereplőket bevonva haladunk tovább. A vezérfonal a márkatartalom, a tartalmas márkák.

Délelőtt a márkák jelentését és jelentőségteljességét járjuk körbe:

  • Hogyan ágyazódnak be a társadalmi környezetbe, milyen tartalmat képviselnek, hogyan alakul a márkaérték?
  • Milyen aktuális hívószavak vannak a márkázásban, és ezek valóban értéket-értelmet hordoznak, vagy csak divatosak, illetve hogyan jelennek meg a hazai és a nemzetközi döntési központokban?
  • Hogyan menedzselhető egy tömegmárka a fragmentált piacon?

Délután két szekcióban mélyülünk el a témákban.

Az egyik a márka kiterjesztéseivel foglalkozik – miben lehet vagy kell ma többet nyújtani, mint az alaptermék? Tartalommarketing, szórakoztatás, extra szolgáltatások...

A másik szekció a márkakommunikáció új dimenzióit, a márkák új "héjait" járja körül: hogyan hat a márkára a közösségimédia-jelenlét, az employer branding vagy a szájmarketing? Hogyan képesek a fogyasztók, a munkavállalók és egyéb fontos érintetti csoportok a márkához "hozzátenni" vagy épp abból "elvenni"?

Elméleti keret + gyakorlati, működő tudás nagyvállalatoknak és kkv-knek egyaránt.

 

Részvételi díj: 28.000 Ft + áfa.

Early Bird Fee május 12-ig: 19.000 Ft + áfa.

Egg Fee április 30-ig: 14.900 Ft + áfa.

A részvételi díj a konferenciaprogram mellett az étkezések és a frissítők költségeit tartalmazza, a parkolást nem. Lemondást csak írásban fogadunk el az info@mediapiac.com címen. Lemondási határidő: 2013. május 19.


Programok Letöltöm PDF-ben

09:00-09:05 Előadás
Előadás Előadó: Csillag Zoltán

Bevezető gondolatok a napi program elé.

09:05-09:25 Előadás
Új, szinergikus működési modellek az ügynökségi piacon Előadó: Kovács Zoltán

Közel vagyunk ahhoz a ponthoz, amikor a kommunikációs büdzsék nagyobb hányada jut a digitális csatornákra, ahol sokkal több olyan terület van – például közösségi média, keresőmarketing –, ahol nem lehet a kreatívterületet és a médiát szétválasztani. Mindez nem csak megköveteli az ügynökségektől, hogy elkezdjenek a különböző területek szinergikus működtetésében gondolkodni, de lehetőségeket is ad ahhoz, hogy a különféle kommunikációs feladatokra releváns és hatékony megoldást tudjanak kínálni. A tartalom előállítás ugyan nem klasszikus ügynökségi feladat, de a piac arrafelé mozog, hogy a content gyártás akár egy-egy kommunikációs probléma megoldása, így ügynökségi kompetencia lehet.

09:25-09:45 Előadás
Hogyan ágyazódnak be a márkák a társadalmi környezetbe? Előadó: Kun Miklós (Mediacom Magyarország Kft.)
Letölthető prezentáció - Márka vs. Társadalom

A márkák szerepe a világban és a magyar társadalomban: mit adnak hozzá az életünkhöz az alapfunkcióikon túl?

09:45-10:05 Előadás
Mit üzennek kedvenc márkáink? Előadó: Kurucz Imre (NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft.)

Márkák között élünk. Márkák vesznek körül a lakásban és az utcán, munka, szórakozás, sőt még pihenés közben is. De mit gondolunk a márkákról, hogyan hatnak ránk, mennyire épültek be valóban az életünkbe, milyen tartalmat adnak neki? És milyen kép él bennünk kedvenc márkáinkról, miként rezonál bennünk az, amit hirdetnek magunkról? Érdekes adatok az NRC friss kutatásából.

10:05-10:25 Előadás
Lehet-e barátság a márka és a fogyasztó között? Előadó: Falus Tamás (Kantar Hoffmann)
Letölthető prezentáció - Lehet-e barátság a márka és a fogyasztó között?

Gyakran beszélünk love brandekről, kérdés ugyanakkor, hogy az emóciók mellett mi és milyen a funkcionális elemek szerepe és súlya? Milyen jellegzetességek figyelhetőek meg termékkategóriák (FMCG, telekom, egyéb szolgáltatások stb.) szerint? Mi történik ha elmúlik a "szerelem" a márka iránt? Hogyan tudja a márka fenntartani a kapcsolatot ebben  helyzetben a fogyasztókkal/ügyfelekkel? Mik a nemzetközi tapasztalatok?

10:25-10:45 Előadás
A márkák motivációs bázisainak feltárása Előadó: Nógrádi-Szabó Zoltán (Ipsos)
Letölthető prezentáció - Iránytű az emberi motivációk útvesztőjében

Ahhoz, hogy megértsük, miről szól egy márka, mit nyújt a fogyasztóknak, fel kell tárnunk a fogyasztók legmélyebb motivációit.

Az Ipsos Censydiam megmutatja, hogy melyek az fogyasztók motivációs stratégiái, és hogyan illeszkednek ehhez a márkák. Megmutatja, hogy egy márka számára hol vannak kiaknázatlan lehetőségek, és hogy milyen alapvető emberi motivációra ráépülve tud a legsikeresebb lenni.

10:45-11:05 Előadás
Gigászok harca – Coca és Pepsi epizódok a márkaépítésről Előadó: Bodó Zoltán (Bodo Consulting Europe)
Letölthető prezentáció - Gigászok harca

A Millward Brown márkaérték mérő rangsorain általában az élmezőnyben szerepel a Cola. Megmutatjuk, hogy a márka életének alappillérei közül (Meaningful, Different, Salient) elsősorban miben jó a Cola. Hogyan reagált 2013-ban a Pepsi, milyen kampányelemekkel oldotta meg, hogy fiatalok millióinak az életében beszédtéma legyen. Sok-sok példa.

11:05-11:25 Előadás
Márkaépítés a magyar valóságban Előadó: Blaskó Nikolett (ACG)

A márkaépítés mint stratégiai feladat súlya és lehetőségei (szemben a rövid távra ható akciókkal), a nemzetközi trendek itthoni érvényesülése egy hazai ügynökségvezető szemével.

11:25-11:45 Előadás
Brandépítés az Out-of-Home világában Előadó: Szelei Szilárd (JCDecaux Hungary)

Nemzetközi márkák és a JCDecaux világszerte.

11:45-12:00 Előadás
PR szempontok Előadó: Mayer Zsolt (Magyar PR Szövetség)
Letölthető prezentáció - PR szempontok

Milyen szerepe van ma a PR-nek a márkaépítésben, márkakommunikációban, egyáltalán kell-e PR egy márka mögé vagy elég még a hagyományos marketingmix elemeinek alkalmazása? Hogyan tűnjünk ki az egyre erősödő "zajban" és milyen eszközöket, kommunikációs csatornákat használjunk, hogy ne csak halljanak, hanem emlékezzenek is ránk?

12:00-12:15 Előadás
Tömegmárka menedzsmentje a fragmentált piacon, célcsoportok elérése Előadó: Rózsa Iván (Magyar Telekom)

Egy tömegmárka természetéből fakadóan számos különböző célcsoportnak küld üzeneteket, adott esetben több almárkát is kezel. Milyen kihívásokkal jár az üzenetek összehangolása? Hogyan szólítsunk meg úgy egyes fogyasztókat, hogy másokat se idegenítsünk el? Milyen szerepet játszhat ebben az üzenet, illetve a médiaválasztás? Milyen mértékig lehet vagy szabad egységesíteni, és hol van az a pont, ahonnan már külön kell választani a márkák/célcsoportok üzeneteit?

12:15-12:30 Előadás
Hogyan tovább a következő 75 évben, avagy egy új korszak alapkövei a 75 éves Nescafénál Előadó: Princz Andrea (FrieslandCampina Hungária ZRt.)

Bátor, ám mindenképpen szükségszerű lépés a márkaalapok újragondolása a mai kor dinamikájának megfelelően. Hogyan lehet ezt úgy megtenni, hogy biztosítsa a konzisztens kommunikációt, ugyanakkor a fogyasztókat is inspirálja a márkával való interakcióra?

12:30-14:00 Ebédszünet
Ebédszünet